امین میرزاخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واقعیت امر این است که هم اکنون توجه به استعدادهای جوان در فضای دانشگاهی کمرنگ است و این می طلبد تا با تغییر رویکردها به این ظرفیت توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: جوانان استان استعدادهای بیشماری دارند که لازم است در ابتدا شناسایی شوند و سپس با حمایت و مهارت آموزی این استعدادها را بالفعل کرد.
میرزاخانی با بیان اینکه دور کردن قشر جوان از فضای ناامیدی نیازمند حمایت و دلگرمی است، تصریح کرد: در فضای اقتصادی کنونی که بسیاری از جوانان ناامید از فعالیت اقتصادی و پیدا کردن شغل هستند، می طلبد تا با ایجاد فضای کارآفرینی و حمایت از دانشجویان و نخبگان علمی زمینه ورود آنها به بازار کار را فراهم کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: با ایجاد فرهنگ حمایت از جوانان در بین مسئولان می توان فاصله های موجود بین مدیران و دانشجویان را کم کرد و فضای همدلی و همراهی در حمایت از ایده ها را شکل داد.
میرزاخانی خاطرنشان کرد: این مهم هنوز در عرصه های علمی و دانشگاهی بخوبی شکل نگرفته و اگر این فرهنگ شکل گیرد تحولات خوبی را در حوزه جوانان شاهد خواهیم بود.
وی همچنین به جوانان توصیه کرد تا بجای تلاش برای پیدا کردن کار دولتی در پی کشف استعدادهای خود و کارآفرینی باشند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای مهم خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.