به گزارش ایرنا، مجید نظری دهکردی روز شنبه در مانور بزرگ هماهنگی دستگاه های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نوروز امسال 50 پایگاه راهداری، 6 ایستگاه نوروزی حمل و نقل جاده ای، 25 پایگاه اطلاع رسانی، 295 پایگاه پلیس، 50 پایگاه هلال احمر، 50 پایگاه اورژانس و 3 ایستگاه سلامت نوروزی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان خدمات رسانی می کند.
وی افزود: از مجموع 50 پایگاه راهداری نوروزی در چهارمحال و بختیاری 33 پایگاه ثابت و بقیه سیار است.
نظری دهکردی تصریح کرد: نوروز امسال در 295 پایگاه پلیس یکهزار و 500 نیروی انسانی با 112 خودرو به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی خواهد کرد.
وی یادآور شد: امسال از مجموع 50 پایگاه اورژانس نوروزی چهارمحال و بختیاری 33 پایگاه جاده ای و 17 پایگاه به صورت شهری فعالیت دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان از آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی برخوردار است.
مهرداد جوادی اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان در سال جاری است.
وی تاکید کرد: تمامی هماهنگی های لازم برای تامین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال انجام شده است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
جوادی افزود: برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی مورد نیاز با کیفیت بالا ارائه می شود.
وی تصریح کرد: افزایش میزان ماندگاری مسافران و گردشگران باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رشد شاخص های توسعه ای خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این مانور رژه خودروهای دستگاه های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری انجام شد.
ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز 1398 چهارمحال و بختیاری 25 دی امسال با تعیین کمیته های 10 گانه و با حضور دستگاه های عضو در استان فعالیت خود را آغاز کرد.
این کمیته ها شامل 'خدمات و حمل و نقل و ترافیک'، 'خدمات امداد و نجات'،
'خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری'، 'هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها'، 'برنامه ریزی و آمار'، 'خدمات اسکان و رفاه'، 'نظارت و تنظیم بازار'، 'ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات'، 'خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست' و 'کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی' است.
نوروز سال 1397 افزون بر 152 هزار مسافر در مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.
همچنین در تعطیلات نوروز 1397 بیش از یک میلیون و 500 هزار مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شدند که بیشترین آن ها به ترتیب در شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان بوده اند.
بیشترین مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز 1397 از استان های خوزستان، اصفهان، تهران، البرز و فارس بودند.
قرارگیری بخش وسیعی از جنگل های زاگرس، وجود غارها، آبشارها، چشمه ها، اماکن تاریخی، بقاع متبرکه، مناطق حفاظت شده، موزه ها و بوستان ها باعث شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، چهارمحال و بختیاری را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.