مجتبی بنیادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلد نخست این مجموعه به زندگی نامه و اشعار شاخص ترین مفاخر و مشاهیر استان اختصاص یافته و در جلدهای بعد به معرفی سایر ادبای استان پرداخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک هزار و 500 شاعر و ادیب را در دامان خود پرورش داده است، تصریح کرد: این در حالیست که در مجموعه « از چکادهای بام ایران» مشاهیری که مستندات متقنی در خصوص زندگی نامه و آثارشان در دست بوده معرفی شده است و امید می رود در آینده با گردآوری اطلاعات مستند از سایر ادبای استان به معرفی آنان همت گمارده شود.
بنیادیان ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری دارای مفاخر و چهره های ماندگاری فراوانی در حوزه های مختلف به ویژه شعر و ادبیات فارسی است که ثبت آنها باعث ماندگاری نام ایشان شده و منجر به ایجاد فضای مناسب فرهنگی در جامعه می شود.
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری توجه به سرمایه های معنوی مفاخر و مشاهیر فرهنگی را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی دانست و گفت: شناسایی و زنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان، درحقیقت تزریق روح بلند و معنویت رفیع ایشان در کالبد جامعه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در این کتاب، زندگی نامه 26 تن از شعرا و نویسندگان شاخص استان زیر نظر احمد رحیم خانی سامانی، حمید رضایی و بابک زمانی پور منتشر شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.