مرتضی زمانپور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش طی روزهای پنجشنبه و جمعه منجر به انباشت 15 سانتیمتر برف جدید در شهر چلگرد و 30 سانتیمتر در گردنه های این شهرستان شد که با این حساب ارتفاع برف در چلگرد به 110 سانتیمتر و در ارتفاعات به 2متر و نیم رسیده است.
وی ادامه داد: بارش برف باعث کند شدن تردد در گردنه ها و محورهای ارتباطی این شهرستان شد و مسافران بسیاری در مسیر دچار مشکل شدند که با کمک نیروهای امدادی و راهداری به سرنشینان 360 خودرو امدادرسانی و در راهدارخانه ها اسکان اضطراری داده شدند.
زمانپور تصریح کرد: همچنین راه ارتباطی 32 روستای منطقه لبد و بازفت شهرستان نیز قطع شده است که اکیپ های راهداری در تلاش برای بازگشایی این راه ها هستند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین میزان بارش ها طی 24 ساعت گذشته را مربوط به ایستگاه چلگرد با 31 سانتی متر برف اعلام کرد.
مهرداد قطره سامانی افزود: همچنین میزان بارشهای ناشی از این سامانه بارشی در صمصامی 28 میلیمتر، اردل 21 میلیمتر، لردگان 14 میلیمتر، سورشجان 13 میلیمتر، سامان 6 میلیمتر، فارسان 17 میلیمتر و بروجن 1.5 میلیمتر گزارش شده است.
وی با اشاره به اتمام بارش ها و خروج سامانه بارشی از استان، کاهش محسوس دما برای صبح شنبه پیش بینی کرد.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان 536 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 349 درصد و در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت 19 درصد رشد داشته است.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.