به گزارش ایرنا، اقبال عباسی در این دیدار با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان گفت: نسل کنونی باید ادامه دهنده راه شهداف ایثارگران و جانبازان باشند.
وی افزود: عزت، اقتدار و پیروزی کنونی ملت ایران مرهون ایثار و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
به گفته وی،شهدا با نثار خون، جانبازان و ایثارگران با جانفشانی و رشادت های فراوان حقانیت ایران اسلامی را برای همیشه به جهانیان اثبات کردند.
وی گفت: دیدار از خانواده شهدا و لیثارگران و جانبازان و بررسی مشکلات و کاستی های این قشر یک وظیفه است.
وی گفت: این دیدارها یک یادآوری برای خودمان است که اگر ایثار و رشادت شهدا، جانبازان و ایثاررگان نبود امنیت و آسایش کنونی در جامعه وجود نداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار گفت: دیدار با خانواده شهدا فرصتی است که به خودمان یادآوری کنیم که ایثار این عزیزان و همراهی خانواده ها انها بود که زمینه ساز پیروز ی کشور و نظام اسلامی شد.
فرحناز قائدامینی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس 137 شهید معلم و 521 دانش اموز معلم از استان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد.
به گفته وی ،شهیده فاطمه اسدیان به عنوان تنها معلم شهیده در حمله هوایی شهرکرد بود که در سن 21 سالگی به شهادت رسید.
یک پژوهشگر در استان چهارمحال وبختیاری گفت: کوچکترین شهید دانش آموز کشور از استان چهارمحال وبختیاری در راه دفاع از کشور به شهادت رسیده است.
بابک زمانیپور افزود: این دانش آموز 12 ساله به نام ظفر خالدی به عنوان یک اسطوره باید برای دانش آموزان معرفی شود.
به گزارش ایرنا، بیستم اسفند سال 1366 شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری مورد حمله هوایی رزیم بعث عراق واقع وشد.
در این حادثه 26 نفر به شهادت و 128 نفر جانباز شدند.
این حادثه ساعت 11 و 3 دقیقه صبح روز پنج‌شنبه 20 اسفند سال 1366 هجری شمسی و در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق رخ داد که ناگهان صدای آژیر قرمز به صدا درآمد و هواپیماهای جنگی دشمن متجاوز، شهرکرد را هدف بمباران هوایی قراردادند.
در این حمله هوایی به اماکن مسکونی، اداری، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، مخابرات و چند خیابان این شهر و ساختمان تخریب شد.
ساختمان مخابرات شهرکرد از اماکنی بود که آن روز هدف بمباران جنگنده‌ها قرار گرفت و بخش‌هایی از ساختمان به طور کامل ویران شد و 6 نفر از کارمندان اپراتور این مرکز به شهادت رسیدند و 2 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.
مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد نیز از دیگر مکان‌هایی بود که هواپیماهای جنگی رژیم بعث عراق آن را بمباران کردند و در این حملات 4 نفر از کارکنان مرکز به شهادت و شش نفر دیگر ازجمله 2 زن مجروح گردیدند.
دبستان بهار آزادی شهرکرد نیز در این روز مورد اصابت قرار گرفت که براثر برخورد ترکش به دفتر مدرسه، 2 نفر از معلمان در حال فعالیت در کلاس‌های پنجم به فیض شهادت نائل آمدند.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.