به گزارش ایرنا ، سید احمد مرتضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال 985 حادثه در استان رخ داد که این تعداد نسبت به مدت مشابه 16.5 درصد رشد داشت.
وی از اعزام یکهزار و 462 تیم عملیاتی برای امدادرسانی به حوادث استان خبر داد و گفت: این تعداد 8 درصد رشد داشت.
مرتضوی اظهارداشت: مجموع حادثه‌ دیدگان یک سال اخیر 28 هزار و 712 نفر با افزایش 17.5 درصدی، اسکان اضطراری یکهزار و 438 نفر با افزایش 63 درصدی نسبت به سال قبل داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آمادگی این جمعیت برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پایگاههای ثابت، سیار و موقت امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروز 98 از سوی این جمعیت در شهرها و روستاهای پرتردد استان مستقر می شود .
وی اظهار داشت: در این طرح 11 پایگاه ثابت، 5 پایگاه موقت و 7 پایگاه سیار در بخش امداد و نجات با 23 دستگاه آمبولانس ، 12 خودروی نجات و 10 خودروی کمک دار، 2 فروند قایق و یک فروند بالگرد در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر مستقر می شود.
وی گفت : در این مدت تیم های واکنش سریع، پیش بیمارستانی ، نجات در حوادث، حمل و نقل ، نجات در کوهستان، نجات در برف و کولاک ، نجات ساحلی و تیم امداد هوایی با 2 هزار و 773 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر امداد رسانی می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری به تجهیز پایگاههای ثابت و سیار درسطح استان برای اسکان 30 خانوار خبر داد.
به گفته وی، در بخش داوطلب یار امداد و نجات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر نیز پزشک، پرستار، پیراپزشک در 6 پایگاه سیار و 7 پایگاه ثابت به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می کنند.
مرتضوی افزود: در بخش جوانان طرح نوروزی در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 24 پایگاه ثابت، 8 پایگاه سحاب نیز با مشارکت جوانان عضو این جمعیت برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ایام نوروز در استان فعال می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دوره بازآموزی و توان افزایی امدادگران، نجاتگران و جوانان این جمعیت برای برگزاری طرح نوروزی از ابتدای اسفندماه در حال برگزاری است.
مرتضوی از اجرای سه برنامه از سوی جوانان جمعیت هلال احمر از جمله فرشتگان رحمت، تکریم سالمندان و مروجین سلامت اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طرح سلامت مسافران نوروزی سال 98 جمعیت هلال احمر از 25 اسفند امسال تا 19 فروردین سال آینده اجرا می شود.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.