به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا این اعتبار با اخذ پیشنهاد مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان در نشست مشترک با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مشخص و نسبت به مبادله موافقت نامه اقدام شود.
عباسی به اهمیت تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: اعتبارات مدیریت بحران باید براساس اولویت طرح هایی بحران زا به خصوص در حوزه تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان تقسیم شود.
وی یادآور شد: شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای مطالعه و بازچرخانی آب و جلوگیری از هدر رفت منابع در سطح استان نسبت به انتخاب مشاور اقدام کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین دستگاهی برای بازچرخانی پساب و استفاده آن در زراعت، گلخانه و صنعت مورد توجه باشد.
وی گفت: مسئولان شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری پرداخت معوقات آبداران زیرپوشش خود را در اولویت قرار دهند.
عباسی تاکید کرد: فرمانداران مرتبط با این موضوع نسبت به تشکیل سریع تر جلسات و به سرانجام رساندن آن اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروز افزود: پیش بینی می شود نوروز امسال 1.2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از توان بالای بخش خصوصی در تحقق اهداف توسعه ای این بخش تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای میهمان نوازی، تامین امکانات تفریحی، رفاهی، فرهنگی و توریستی همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری را انجام دهند.
عباسی تصریح کرد: هیچ کدام از فرمانداران و مدیران کل عضو شورای اداری چهارمحال و بختیاری حق ندارند در تعطیلات نوروز و به ویژه هفته اول محل کار خود را ترک کنند.
وی یادآور شد: پس از آن فرمانداران و مدیران کل عضو شورای اداری چهارمحال و بختیاری می توانند با هماهنگی قبلی و مشخص کردن جانشین مسلط به امور، متعهد، پاسخگو و در دسترس در محل حضور نداشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارائه خدمات در فضای امن به مسافران و گردشگان داخلی و خارجی ورودی به این استان در نوروز 1398 مورد توجه همگان باشد.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری از مهمترین مناطق میهمان نواز کشور است اما با این حال تقویت مشتی مداری و میهمان نوازی با هدف افزایش درآمد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: همزمان با نوروز سال جاری نظافت ورودی و خروجی شهرها، پاکسازی مناطق عمومی، نظات بر بازار و برخورد جدی با متخلفان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح استقبال از بهار در این استان از 25 اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی در استان اجرا می شود.
ستار فرهادی تصریح کرد: زلزله ناغان، سیل مشایخ، رانش کوه و تعدادی از حوادث غیرمترقبه دیگر چهارمحال و بختیاری در محدوده ماه های فروردین، اردی بهشت و خرداد در استان رخ داده است.
وی یادآور شد: به همین منظور ضرورت دارد تا تمامی دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران آمادگی کامل را برای مقابله با هرگونه بحران داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری پیش بینی ها و برنامه های خود برای مقابله به موقع با حوادث غیرمترقبه را انجام دادند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.