به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: فعالان خبری، رعایت انصاف را در اطلاع رسانی مورد توجه قرار دهند و به عنوان مصلحان اجتماعی در جامعه عمل کنند.
وی افزود: رسانه ها باید به دنبال ایجاد تقویت همدلی، نزدیک شدن مسئولان، جناح ها باشند و اگر کم و کاستی وجود دارد پیش از رسانه ای شدن آن را در اختیار مسئولان و تصمیم گیران قرار دهند.
عباسی به سه چالش پیش روی استان از جمله مشکل آب، بیکاری و انتصاب ها اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری بیکارترین استان کشور نیست، با توجه نرخ مشارکت۴۴ درصدی استان،نرخ بیکاری،از ۲۱/۰۲درصد در پاییز ۹۶ به ۱۷ درصد در پاییز ۹۷ رسید که در مجموع ۴/۲ درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت تغییری را تجربه نکرده است.
عباسی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به استان، بیان کرد: 3 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات شش درصد به استان در راستای ایجاد اشتغال اختصاص داده شده است که به هیچ استانی این میزان تسهیلات پرداخت نشد.
به گفته وی ، آمار نشان می دهد در انتصاب مدیران از همه شهرستان ها استفاده شده است و بیشتر مدیران استان بومی هستند.
وی یادآور شد:برای انتصاب مدیران، نظر استاندار اخذ می‌شود و وزارتخانه مربوطه با جمع‌بندی در کمیته انتصابات فردی را به عنوان مدیر معرفی می‌کند.
وی گفت: میانگین فعالیت مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید تاکنون مطلوب بوده است و اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد باید با همدلی و وحدت در رفع آن تلاش کرد.
عباسی تاکید کرد: در یک سال گذشته با هدف تسریع در روند رو به رشد چهارمحال و بختیاری 70 مدیر ملی وارد این استان شده اند.
وی با اشاره به جمعیت 947 هزار و 763 نفری چهارمحال و بختیاری افزود: همه ساله در تعطیلات نوروز حداقل یک میلیون نفر وارد این استان می شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تقویت کمی و کیفی فرهنگ مشتری مداری در بازار را ضروری اعلام و تصریح کرد: امسال تاکنون 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه کالاهای اساسی استان انجام شد.
وی یادآور شد: از این تعداد 2 هزار و 103 فقره پرونده تشکیل شده و برای آنان تاکنون 37 میلیارد ریال جریمه نقدی صادر شده است.
عباسی اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات فراوان به مردم در طول فعالیت چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ، اما هنوز در سطح بازار اشکالاتی وجود دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات عمرانی این استان گفت : اعتبارات عمرانی سال 98 چهارمحال و بختیاری نسبت به سال 97 حدود 48 درصد و اعتبارات جاری 17 درصد رشد یافته است.
وی اظهار داشت: در این مدت 21مورد دیدار از واحدهای صنعتی و 27مورد سفر به شهرستانها نیز اجرایی شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان از 7 هزار و 940 میلیارد ریال در سال گذشته به یکهزار و 12 هزار و 360 میلیارد ریال در سال آینده افزایش یافت.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: این میزان اعتبار 54.4 درصد رشد دارد در حالی که این مهم در سطح ملی 6.54 درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: اعتبارات هزینه ای چهارمحال و بختیاری هم از 2 هزار و 100 میلیارد ریال امسال به 2 هزار و 560 میلیارد ریال در سال آینده رسید.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: اعتبارات استانی ویژه چهارمحال و بختیاری در سال جاری 2 هزار و 210 میلیارد ریال بوده که برای سال آینده 5 هزار و 560 میلیارد ریال پیش بینی شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت تدبیر و امید اسناد آمایش سرزمین، توسعه، اجرایی توسعه، منطقه ای و چکیده آمایش سرزمین در استان تهیه و تدوین شد.
علیرضا شجاعی تاکید کرد: اسناد توسعه شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری نیز آماده شده که در سال آینده به آنان ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری 2 پروژه احداث راه آهن شامل حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد و اصفهان – شهرکرد – اهواز را در دستور کار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه آهن حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در 3 قطعه پیش بینی شده است.
مجید نظری دهکردی تصریح کرد: اعتبار برآورد شده برای اجرای راه آهن حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد 13 هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رسانه های گروهی توجهی به شایعات و مطالب فضای مجازی نداشته باشند.
احمدرضا سدهی سامانی تاکید کرد: رفع تصرفات غیرمجاز در حاشیه زاینده رود از مهمترین برنامه های شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش ایرنا، در این نشست خبرنگاران رسانه های گروهی چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات و مسایل مرتبط با بخش های مختلف استان نظرات، دیدگاه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.