به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در آئین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداری نمونه بخش کشاورزی استان افزود: استان در حوزه کشاورزی و شیلات ظرفیت های قابل توجهی دارد که می توان با بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها ، زمینه اشتغال و توسعه استان را فراهم کرد.
وی ادامه داد: یک سوم تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی است که در مقایسه با کشور که 20 تا 22 درصد است نشان از ظرفیت و جایگاه خوب بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان دارد.
عباسی تصریح کرد: رتبه نخست بادام آبی کشور با 24 هزار تن در سال، رتبه ششم تولید قارچ خوراکی با سالانه 7 هزارتن، تولید 250 تن شیر معادل 3.2 درصد شیر کشور، تولید 21 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 27 هزار تن گوشت مرغ و تولید یک هزار و 500 تن عسل از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی استان به شمار می رود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین اشتغال کشور در بخش کشاورزی 16 تا 18 درصد است، افزود: این در حالی است که این بخش 22 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده که حاکی از ظرفیت بالای اشتغال این بخش در استان است.
عباسی با قدردانی از تلاش فعالان عرصه کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: کشاورزان بعنوان سنگرداران واقعی اقتصاد کشور نقش بی بدیلی در استقلال و عدم وابستگی کشور ایفا می کنند.
به گزارش ایرنا، در این آئین از تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی استان تجلیل شد.
سالانه بیش از 1.4 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که از این مقدار، حدود 820 هزار تن (65 درصد) مربوط به محصولات زراعی، حدود 200 هزار تن (16 درصد) به محصولات باغی و مابقی به محصولات دام و طیور و کشت گلخانه ای اختصاص دارد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.