به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری شهرستان لردگان، سعید جریده اصل با اعلام این خبر افزود: یک عضو شورای شهر لردگان با هویت
( ی. ن ) از یک مراجعه کننده به شهرداری مبلغ 100میلیون ریال رشوه دریافت کرده است.
وی گفت: پس از دریافت اطلاعات اخذ رشوه، تحقیقات قضایی آغاز و فرآیند تعقیب کیفری و در جریان تحقیقات دادسرا فرد رشوه دهنده و عضو شورای شهر لردگان که رشوه دریافت کرده بود، دستگیر شدند.
جریده اصل افزود: پس از انجام تحقیقات لازم نسبت به فرد رشوه دهنده و رشوه گیرنده قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد.
وی اظهار داشت: پس از صدور کیفر خواست با مکاتبه دادستانی با مسئولان استانداری و صدور دستور قضایی، عضو شورای شهر از ادامه عضویت در شورا معلق و پرونده کیفری متهمان به شعبه 101 دادگاه کیفری 2 لردگان ارسال شد.
دادستان عمومی و انقلال شهرستان لردگان گفت: عضو شورای شهر به 5 سال حبس تعزیری و پرداخت 100میلیون ریال جزای نقدی و 74 ضربه شلاق تعزیری و یکسال انفصال از خدمات دولتی محکوم و فرد رشوه دهنده به 2 سال حبس محکوم شد.
جریده اصل افزود: پس از اعتراض طرفین به رای دادگاه کیفری پرونده جهت تجدید نظرخواهی به دادگاه تجدید نظر استان ارسال و یکی از محکومان نسبت به محکومیت خود تقاضای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور مطرح نمود که با توجه به رای صادره تقاضای اعاده دادرسی ایشان نیز رد شد.
وی گفت: بخشی از مجازات حبس محکومین تعلیق شده است.
جریده اصل اظهار داشت: پس از وصول پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی انقلاب لردگان، فرآیند اجرای حکم محکومین آغاز شد که با صدور دستور قضایی فرد رشوه دهنده و رشوه گیرنده جهت اجرای حکم احضار شدند.
به گفته وی، طرفین در جلسه حاضر نشدند که دستور جلب آنها صادر و فرد رشوه دهنده جلب و جهت تحمل حبس به زندان لردگان معرفی شد.
دادستان عمومی و انقلاب لردگان گفت: عضو شورای شهر متواری است و از شهرستان خارج شده بود که دستور قضایی برای شناسایی محل اختفای وی صادر شد که با تلاش شبانه ‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران پلیس اطلاعات شهرستان لردگان محل اختفای وی در تهران شناسایی و با اعزام یک تیم پلیس اطلاعات و هماهنگی لازم با مقامات قضایی دادسرای عمومی انقلاب شهر تهران، فرد متواری در محل اختفای خود شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: عضو شورای شهر لردگان برای تحمل حبس به زندان شهر لردگان معرفی خواهد شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.