نورالله غلامیان دهکردی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس قراردادی که با یک مشاور ذی صلاح بسته شده، تهیه طرح جامع ترافیکی شهرکرد از ابتدای سال 1398 آغاز و عملیاتی می شود.
وی افزود: طرح جامع ترافیکی شهرکرد پس از 18 ماه مطالعه تهیه، گردآوری و تدوین خواهد شد.
غلامیان دهکردی تصریح کرد: با اجرای طرح جامع ترافیکی شهرکرد وضعیت ترافیک در مرکز چهارمحال و بختیاری حداقل برای یک افق 10 ساله ساماندهی می شود.
وی یادآور شد: روان سازی ترافیک، مکانیابی پارکینگ های مورد نیاز شهری، پیش بینی ایستگاه ها و پارک سوارها، اصلاح هندسی تقاطع ها و میدان ها، حمل و نقل ترکیبی، روان سازی ترافیک و مکانیابی پارکینگ های مورد نیاز شهری از دستاوردهای اجرای طرح جامع ترافیکی شهرکرد خواهد بود.
غلامیان دهکردی اظهار داشت: مکانیابی ایستگاه ها و پارک سوارها، اصلاح هندسی تقاطع ها و میدان ها، حمل و نقل ترکیبی، ساخت زیر و روگذر، اصلاح معابر و چهار راه ها، تعریض خیابان ها، جایگاه های سوخت خودرو، مسیرهای دو طرفه و یک طرفه شهر، توزیع متوازن کاربری ها و تمرکززدایی در سطح شهر، جانمایی ایستگاه های سلامت و مراکز درمانی در طرح جامع ترافیکی شهرکرد پیش بینی شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت ترافیک مرکز چهارمحال و بختیاری به یک گره کور برای مدیریت شهری تبدیل شده است.
فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: تردد خودروهای تک سرنشین، استفاده کم از ناوگان حمل و نقل عمومی، باریک بودن خیابان ها و نبود تقاطع های غیرهمسطح جزو مهمترین عوامل تشدید ترافیک در شهرکرد به شمار می رود.
وی افزود: با اجرای طرح جامع ترافیکی شهرکرد وضعیت مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه کاهش ترافیک و ارتقای کمی و کیفی وضعیت تردد و خدمات رسانی به مردم بهبود می یابد.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل 300 میلیارد ریال در بودجه سال 1398 شهرداری شهرکرد برای خرید 20 دستگاه اتوبوس شهری پیش بینی شد.
به گزارش ایرنا، بودجه پیشنهادی سال 1398 شهرداری شهرکرد یکهزار و 629 میلیارد ریال است.
شهرکرد با 200 هزار نفر جمعیت در سال های اخیر با روند رو به رشد گروه کور ترافیکی مواجه شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.