به گزارش ایرنا، فرهاد خلیل مقدم روز شنبه در انجمن کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرهای دستنا از توابع شهرستان کیار، بازفت کوهرنگ، سرخون اردل، سردشت و منج لردگان، گوجان و پردنجان از توابع شهرستان فارسان، طاقانک، هارونی، نافچ و سودجان شهرکرد و هوره از توابع شهرستان سامان 12 شهری هستند که کتابخانه عمومی ندارند.
وی تصریح کرد: البته کتابخانه های عمومی شهرهای هارونی و نافچ از توابع شهرستان شهرکرد و از توابع شهرستان فارسان بزودی بهره برداری می شود و برای راه اندازی کتابخانه عمومی دستنا نیز یک خیر اعلام آمادگی برای خرید ساختمان به ارزش 2 میلیارد و 500 ریال کرده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری از فرمانداران خواست تا شهرهایی که کتابخانه عمومی ندارند
مکان های دولتی بدون استفاده را برای ایجاد کتابخانه در اختیار این اداره کل قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت 52 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی گفت: از مجموع کتابخانه های نهادی استان 9 کتابخانه در روستاها و 43 کتابخانه در شهرها فعالیت می کند.
خلیل مقدم تاکید کرد: هم اینک 39 هزار و 600 نفر در چهارمحال و بختیاری عضو کتابخانه های عمومی بوده که از این تعداد 15 هزار و 600 نفر کودک هستند.
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فرهنگسرای گهرو از توابع شهرستان کیار که قرار شده یک طبقه از آن در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار گیرد هنوز تکمیل نشده است.
علی شهریارپور اعتبار هزینه شده برای احداث فرهنگسرای گهرو از توابع شهرستان کیار را 25 میلیاد ریال اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح حدود 6 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وقتی مدیران کل دستگاه های اجرایی در نشست های تصمیم گیری غیبت دارند و نماینده شان به این نشست می آید، نتیجه اش تاخیر در بهره برداری از چنین طرح هایی است.
جعفر مردانی گرمدره تاکید کرد: هر کدام از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری که نمی توانند در زمان مقر کاری انجام دهند نباید وعده بیهود به مردم بدهند.
وی یادآور شد: حضور مدیران در نشست های تصمیم گیری ضمن جلوگیری از تاخیر در عملیاتی شدن وعده ها باعث تسریع در روند کارها می شود.
مردانی گرمدره تصریح کرد: با ادامه غیبت های مدیران کل در نشست های تصمیم گیری نمی توان وضعیت فرهنگ جامعه را متحول و تقویت کرد.
وی اعتبارات دولتی برای انجام فعالیت های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ناکافی اعلام و تاکید کرد: شناسایی و بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی و خیران در این راستا ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، 17 اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد عمومی کتابخانه ها نامگذاری شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.