به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال وبختیاری در آیین تجلیل از همسران و مادران شهدای استان افزود: مادران و همسران شهدا در سالهای مختلف ایثارگرانه به تربیت نسل بزرگی از جوان انقلاب اسلامی اقدام کردند.
اقبال عباسی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس و پس از آن و در زمان کنونی در دفاع از میهن و حرم آل الله ، همراهی و همدلی و تربیت مادران است که جوانان را به سمت مبارزه با کفر سوق می دهد.
به گفته وی، اگر همدلی و همراهی بین مادران و فرزندان و همسران شهدا نبود هیچ جبر و زوری نمی توانست جوانان را برای حفظ دین و کشور راهی میدان جنگ کند.
عباسی اظهار داشت: جایگاه زن در جامعه و خانواده تعیین کننده و مهم است و یک مادر در خانه نقش همسری، مادری و مدیریت خانه و از همه مهمتر شراکت در تصمیم گیری و برنامه ریزی را دارد.
وی گفت : اگر در زندگی مشترک از زن برای تصمیم گیری و برنامه ریزی استفاده نشود نقش زن در زندگی خنثی خواهد بود و این امر خلاف دستورات دینی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری برگزاری آیین تکریم خانواده شهدا را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت در بین نسل جدید عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت : زنان به خصوص همسران و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس ، نقش ارزشمندی داشتند به گونه ای که دوشادوش مردان با دشمنان مبارزه می کردند.
فریبرز نجفی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت پایداری انقلاب را حفظ کردند.
وی گفت:به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تاکنون 450 هزار اثر از شهدای استان جمع آوری شده است.
نجفی افزود : این آثار ، منبع معنوی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آرمانهای شهدا برای نسل های آینده است.
به گفته وی، در طول دوران دفاع و مقدس 2هزار و 434شهید از استان چهارمحال وبختیاری تقدیم انقلاب شده است که 75 درصد والدین این شهدا در قید حیات نیستند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 5 مادر که دارای سه فرزند شهید و تعدادی از مادران شهدا، همسر و خواهر یا فرزند شهید نیز تجلیل شد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.