علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: این الگوی آموزشی در راستای سیاست های آموزشی وزارتخانه و برای مناطق مختلف تهیه و اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه است، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید اصالت درون خود را داشته باشد نه اینکه در خدمت دوره های بالاتر تحصیلی باشد.
الهیار ترکمن افزود: در نظام آموزش و پرورش خانواده ها کمترین هزینه را برای تحصیل دانش آموزان خود دارند، اما بیشترین سرمایه گذاری را برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی دارند.
بگفته وی، آموزش و پرورش باید کمترین تاثیر سیاسی را در سیاست های کاری داشته باشد تا یک معلم و مدیر بدون دغدغه سیاسی فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، افزود: هیچگونه سیاسی بازی در حوزه تعلیم و تعلم وجود ندارد، زیرا آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی و مشارکتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام مدیریتی، برنامه‌ریزی و سیاست گذاری کشور متمرکز و از بالا به پایین است، اما برای رسیدن به توسعه باید به سمت عدم تمرکزها حرکت کرد.
بگفته وی، آموزش و پرورش مظلوم‌ ترین بخش اجرایی کشور است.
الهیار ترکمن افزود: نظام آموزش و پرورش باید از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شده تا سنگ بنای توسعه باشد و برای رسیدن به این هدف باید به صورت یک پازل از درون درست چیده شود.
وی با اشاره به کمبود و کاستی هایی که در کشور و در نظام آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش با توجه به سیاست های اجرایی در گذشته و افق پیش رو در یک نقطه حساسی قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید برای رفع این مشکلات وضع موجود نظام آموزشی از جمله برای کمبود تجهیزات، فرهنگی و فضای فیزیکی بیشتر تلاش شود تا نقاط مثبت و منفی شناسایی و برای ادامه راه برنامه ریزی دقیق تری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اوج استخدام‌ های آموزش و پرورش طی سال ‌های 65 تا 73 بوده است، افزود: تعداد زیادی از این نیروها نیز در سال های 95 تا 1403 بازنشسته و از چرخه آموزش خارج می شوند که ساماندهی نیروی انسانی در این سال ها به سختی انجام می شود.
وی گفت: از سال 1403 تا 1410 نیز با افزایش جمعیت دانش ‌آموزی تا مرز 16 میلیون مواجه می‌شویم که برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به یک الگوی توسعه ای منطقه ای است که در هر صورت با کمبود نیرو و یا مازاد نیرو مواجه می شویم.
معاون وزیر آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین به عنوان یکی از سیاست های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این راستا 72 برنامه اولویت دار برای سال آینده استخراج و در قالب یک برنامه ابلاغ شده تا بتوان یک الگوی آموزشی برای کشور تهیه کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 760 منطقه آموزشی در کشور فعال است.
در این آیین فرحناز قائدامینی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات بهروز امیدی قدردانی شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.