احمد جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک 6 سامانه فعال در مرکز مدیریت راه های استان وجود دارد که چهارمحال و بختیاری در برخی از این سامانه ها جزو استانهای برتر کشور است.
وی ادامه داد: تاکنون 62 دستگاه سامانه تردد شمار برخط در محورهای ارتباطی استان نصب شده است که بصورت لحظه ای بر ترددهای استان نظارت می کند.
به گفته جمشیدی ، با فعال کردن 34 سامانه ثبت تخلفات جاده ای در استان، تخلفات حوزه سرعت و با فعال سازی یک سامانه (WIM) اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل استان بصورت هوشمند رصد می شود تا چنانچه اضافه تناژی انجام گرفته باشد برخورد قانونی انجام گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 4 سامانه تابلوهای پیام متغییر در سطح استان نصب شده است و هشدارها بصورت متمرکز در این تابلوها به نمایش گذاشته می شود.
وی خاطرنشان کرد: 26 سامانه دوربین های نظارت تصویری نیز در گردنه ها و نقاط پرتردد استان نصب شده و با راه اندازی سامانه مدیریت ناوگان تمامی خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین به GPS مجهز شده است.
جمشیدی با اشاره به تمهیدات این سازمان برای کاهش آمار تصادفات و برقرای امنیت و ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، افزود: با توسعه سامانه های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، نصب تابلوهای هشداری و اخطاری، خط کشی محورها و رفع نقاط حادثه خیز تلاش می شود تا سفرهای نوروزی در استان با کمترین مشکلات انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 3 هزار و 732 کیلومتر راه است که از این میزان 259 کیلومتر بزرگراه، 761 کیلومتر راه اصلی، 291 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 369 کیلومتر راه روستایی است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.