مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز شنبه با ورود یک سامانه بارشی ضعیف به استان بارش های پراکنده همراه با باد شدید در مناطقی از شهرکرد، اردل و لردگان رخ می دهد.
وی ادامه داد: پس از آن از روز سه شنبه سامانه بارشی پرقدرتی وضعیت آب و هوای بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
قطره سامانی تصریح کرد: این بارش ها تا روز جمعه در برخی از نقاط استان تداوم دارد و مناطق غربی استان را بیش از سایر مناطق فرا می گیرد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم هوای سرد طی روزهای اخیر در استان، خاطرنشان کرد: روز شنبه چهارم اسفندماه شهرکرد با دمای 10 درجه زیرصفر سردترین نقطه استان و مراکز استانهای کشور گزارش شد.
به گفته قطره سامانی، میانگین بارش های سال زراعی جاری یکم مهر تا چهارم اسفند) استان به 486 میلیمتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 389 درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه از رشد 25 درصدی برخوردار شده است.
به گزارش ایرنا، طی یک دهه اخیر کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش نیمی از منابع آب چهارمحال و بختیاری و افت شدید سفره های آب زیرزمینی این استان شده است.
از آنجا که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استانهای خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را با چالش آب مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.