به گزارش ایرنا، مسعود ملکی روز چهارشنبه در کمیته نظارت پایدار بر طرح های اشتغالزایی روستایی شهرستان بروجن تاکید کرد: خشکسالی های یک دهه اخیر 8 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را به زمین های غیرقابل کشت تبدیل کرده است.
وی شهرستان بروجن را پیشانی خشکسالی استان دانست و افزود: مسئولان اجرایی باید نسبت به کاشت محصولات کم آب بر برنامه ریزی و اقدام کنند.
ملکی به ظرفیت های بالا و فعالیت شهرک و ناحیه صنعتی بروجن اشاره و تصریح کرد: توجه به صنعت و رصد نحوه مصرف تسهیلات اشتغالزایی پس از پرداخت وام به متقاضیان با هدف ساماندهی هزینه کرد اعتبارات ضرورت دارد.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان بروجن با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در دستور کار مسئولان مرتبط قرار دارد.
ملکی اظهار داشت: مسئولان اجرایی شهرستان به ظرفیت های روستاها بخصوص در حوزه های صنعت و گردشگری توجه کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مدل های مختلف کسب و کار پیشران حرکت های اجتماعی است.
ملک محمد قربانپور تاکید کرد: در قانون اشتغال و آئین نامه های اشتغالزایی نحوه استفاده و هزینه کرد تسهیلات مرتبط با این حوزه مشخص شده است.
وی افزود: برای ایجاد شغل های جدید در جامعه باید نیازسنجی صورت گیرد و در این راستا نمی توان تنها به تامین منابع مالی و اعتباری اکتفا کرد.
قربانپور تصریح کرد: برای اجرای تمامی طرح های مرتبط با اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات بایستی نظارت ها قبل، حین و بعد از انجام پروژه انجام شود.
وی یادآور شد: باید بگونه ای حرکت شود که به ازای ایجاد هر شغل مستقیم یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسئولان اجرایی در سطح استانی و شهرستانی توجه به بخش خصوصی و برون سپاری طرح های قابل واگذاری به این بخش را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، خشکسالی های یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش شدید منابع آب، پایین رفت سطح سفره های زیرزمینی، کم شدن دبی رودخانه ها و نابودی منابع زیرزمینی شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.