به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آئین افتتاح متمرکز این کانونها اظهار داشت: باید تلاش شود تا این کانون ها در کنار سایر نهادهای فعال در این حوزه نظیر کانونهای مساجد ، نقش سازنده و موثری ایفا کنند و از موازی کاری آنها دوری شود.
حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود : طرح خادم یاری از طرح های شایسته کشور است و می تواند نقش مهمی در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا کند.
وی تصریح کرد: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه اظهار داشت: تاکنون 3 هزار نفر در استان تقاضای خادم یاری داده اند که از این تعداد برای یک هزار و 400 نفر مراحل گزینش و تشکیل پرونده انجام شده است.
بهروز مردانی نژاد، امدادرسانی به محرومان را از دیگر فعالیت های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 600 بسته مواد غذایی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: همچنین 5 هزار و 600 زائر اولی نیز امسال از استان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شده است.
مردانی نژاد افزود : خادم یاران علاوه بر اینکه می توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا(ع) کشیک دهند، می توانند در شهر و روستای خود در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه های مرتبط با تخصص خود به صورت افتخاری خدمت کنند.
به گزارش ایرنا، در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده است تا عموم علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی داشته باشند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.