به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در ارتباط مستقیم ویژه برنامه آئین شکرانه بهره برداری از 41 هزار اشتغال مستقیم بنیاد برکت کشور با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری بصورت ویدیو کنفرانس اظهار داشت: این نهاد 8 هزار طرح محرومیت زدایی در استان شناسایی کرده و از حدود 6 هزار طرح محرومیت زدایی در استان بازدید به عمل آمده است.
وی ادامه داد: 3 هزار طرح دارای اهلیت اجرایی در استان تشخیص داده شده و 2 هزار طرح برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد.
عباسی تصریح کرد: از 2 هزار طرح معرفی شده به بانک ها یکهزار و 101 طرح منجر به قرارداد شده که برای 3 هزار و 850 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، احداث 30 مسجد و مرکز فرهنگی و یک هزار و 400 مسکن برای محرومان استان را از دیگر فعالیت های بنیاد برکت در استان برشمرد.
عباسی با اشاره به پراکندگی شهرها و روستاهای استان و عمق محرومیت در این مناطق خاطرنشان کرد: این موضوع می طلبد تا فعالیت های محرومیت زدایی در استان دوچندان شود.
وی افزود: بنیاد برکت از سال 89 در این استان فعالیت خود را آغاز کرده و در سال های 96 و 97 تلاش های گسترده ای در این استان انجام داده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تسهیلات پرداختی این نهاد با مشارکت بنیاد برکت اظهار داشت: یک هزار و 626 نفر در استان برای دریافت 363 هزار و 880 میلیون ریال تسهیلات به این بانک معرفی شده است.
علی توکلی افزود: از این میزان 127 هزار و 790 میلیون ریال به 585 نفر پرداخت شده که 35 درصد مجموع تسهیلات را شامل می شود.
وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی 79 هزار و 320 هزار میلیون ریال سهم بانک مهر اقتصاد است و 48 هزار و 470 هزار میلیون ریال نیز سهم بنیاد برکت بوده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: 518 پرونده با اعتباری بالغ بر 133 هزار میلیون ریال نیز در دست اقدام است.
توکلی گفت: این تسهیلات به مردم شهرستانهای اردل، بن، کوهرنگ، شهرکرد و لردگان برای راه اندازی فعالیت هایی نظیر دامپروری، مشاغل خانگی، پنل خورشیدی، پرورش زنبور عسل صنایع دستی، مشاغل دانش بنیان پرداخت شده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه خود مناطق محروم کشور را هدف گرفته است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.