مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پایداری هوای سرد در شهرستان کوهرنگ می توان امیدوار بود که این ارتفاع برف حفظ شود.
وی همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 483 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 491 درصد و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت 31 درصد افزایش داشته است.
قطره سامانی تصریح کرد: از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش های موثر استان در اسفندماه متوقف می شود، افزود: اگر چه بارش های موثری در سال زراعی جاری در استان شاهد بودیم اما این بارش ها نمی تواند تبعات 10 سال متوالی خشکسالی در استان را جبران کند.
به گزارش ایرنا، طی یک دهه اخیر کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش نیمی از منابع آب چهارمحال و بختیاری و افت شدید سفره های آب زیرزمینی این استان شده است.
از آنجا که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استانهای خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را با چالش آب مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.