رییس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: این کارگاه آموزشی 2 روزه با حضور روسای ادارات آموزش و ترویج و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری 25 شهرستان از استان های چهارمحال وبختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و اصفهان حضور دارند.
هومان خاکپور در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با اصول و مفاهیم فن مذاکره و میانجی گری برای حل و فصل اختلافات، قواعد و راهکار اجرایی مدیریت اختلاف، براساس الگوهای مشارکتی و اجتماع محور مدیریت منابع طبیعی به صورت گام به گام آشنا می شوند.
خاکپور با اشاره به رویکرد جدید منابع طبیعی وآبخیزداری بر بحث مشارکت مردم در حفاظت و احیای منابع طبیعی و بهره برداری بهینه از این منابع افزود: آموزش جامعه بهره بردار در زمینه حفظ اراضی ملی ضروری است.
وی گفت: در حال حاضر بیشتر تعارضات اداره کل منابع طبیعی با مردم و بهره برداران به 2 دسته تقسیم می شود که عده ای به دلیل زیاده خواهی و عده ای برای تامین معیشت و زندگی به منابع طبیعی تعارض می کنند.
به گفته وی، باید برای رفع تعارضات در مرحله نخست اول به گفت وگو پرداخت تا با افزایش تعامل بین بهره برداران و تسهیلگران و کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری از تعارضات کاسته تا تعداد پرونده های مرجوعه به دادگستری نیز کم تر شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.