به گزارش ایرنا، سید حفیظ الله فاضل روز دوشنبه در آیین تجلیل از کارگران و کارفرمایان برتر این استان اظهار داشت : یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایجاد روحیه خودباوری و استقلال در مردم بود و بر همین مبنا کارهای جمعی و فعالیت های تعاونی در کشور رونق گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک حدود 5 هزار تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 825 تعاونی در استان فعال است و مابقی غیرفعال هستند.
فاضلی همچنین رونق تولید و ایجاد بنگاه های اقتصادی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه کار و تعاون برشمرد و گفت: هم اینک 11 هزار و 750 کارگاه تولیدی و اقتصادی در استان فعال است در حالی که در سال 57 تنها 150 کارگاه در استان وجود داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پوشش نیمی از جمعیت استان از بیمه تامین اجتماعی، اظهار داشت : هم اینک 488 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند که از این تعداد حدود 25 هزار نفر کارگر ساختمانی هستند.
فاضلی خاطرنشان کرد: در سال 57 کمتر از 10 هزار نفر از جمعیت استان از بیمه اجتماعی برخوردار بودند.
وی افزود: همچنین هم اینک 28 هزار و 897 نفر نیز زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.
به گزارش ایرنا، در این آیین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 40 کارگر، کارفرما و نخبه قرآنی این استان تجلیل شد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.