به گزارش ایرنا ، علیرضا اورانی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری افزود : از این میزان 30 هزار تن سیب درختی از باغداران آذربایجان غربی، سمیرم اصفهان، فارس و دماوند خریداری و ذخیره سازی شده است.
وی، از آغاز ذخیره سازی 40 هزار تن پرتغال تامسون و والنسیا تولید داخلی خبر داد و گفت : با برنامه ریزی انجام شده، این میزان میوه از سوی عاملان فروش استانی در روزهای پایانی سال با قیمت مصوب و متعادل توزیع خواهد شد.
وی همچنین تعداد تعاونی و تشکل های بخش کشاورزی و روستایی کشور را بیش از 5 هزار تعاونی برآورد کرد و افزود: افزون از 4 میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت روستایی عضو تشکلها و تعاونی ها هستند.
اورانی، خرده مالکی در بخش کشاورزی کشور را عمده مشکل بهبود بهره وری در کمیت و کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد و تاکید کرد: مشارکت در تشکلها و تعاونی های روستایی ، بهترین گزینه کوتاه کردن دست واسطه در فروش محصول، دریافت تسهیلات و بهبودکیفیت محصولات است.
وی، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی در راستای وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده اختلال در بازار فروش محصولات کشاورزی، آمادگی کامل در خرید تضمینی محصولات و متعادل کردن بازار را دارد.
معاون امور هماهنگی و اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خوداتکایی و درون گرایی مردم ایران در 40 سالگی انقلاب اسلامی موجب استقلال در تامین بخش عمده ای از مواد غذایی و خودکفایی محصولات کشاورزی شده است.
الله کرم نصیری افزود : دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند که بنیانگذار انقلاب اسلامی با فرمان ایجاد جهادسازندگی ، امت را به امر تولید و قطع شدن دست بیگانه هدایت کردند.
به گزارش ایرنا ، در این آیین افشین حیدری به عنوان مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات جانمحمد اللهیاری تقدیر شد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.