به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چهارمحال و بختیاری عصر پنجشنبه با تقدیر از عوامل فیلم 'اسکی باز' نخستین فیلم بلند سینمایی استان در سینما غدیر شهرکرد آغاز به کار کرد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران در بالنده بودن هنرهای متعالی است.
اردشیر نوریان تاکید کرد: باید به جایی برسیم که بتوان با زبان هنر، ارزش های مختلف را بیان کرد.
وی افزود: مردم ایران به ویژه در چهارمحال و بختیاری به شادی، موسیقی، فیلم و اوقات فراغت خوش نیاز دارند البته در 40 سال گذشته اقدامات این حوزه ضعیف بوده است.
نوریان ورود قوی تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این حوزه را ضروری اعلام و تصریح کرد: مشارکت مردم در برگزاری جشنواره های مختلف به خصوص جشنواره فیلم فجر می تواند به پویایی این بخش کمک کند.
وی یادآور شد: امروزه بحث فرهنگ و هنر در جامعه به پیراهنی 40 تکه تبدیل شده که هیچکس مسئولیت مستقیم آن را ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استان از 12 تا 18 بهمن امسال برگزار می شود.
جواد کارگران دهکردی تاکید کرد: در این جشنواره 11 فیلم بخش اصلی و مسابقه به همراه 5 فیلم کودک برای نخستین بار اکران خواهد شد.
وی افزود: فیلم های مرتبط با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای استان اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را می توان به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی استان معرفی کرد.
کارگران دهکردی گفت: اطلاع رسانی برای حضور مستمر و گسترده مردم چهارمحال و بختیاری در اکران فیلم های مرتبط با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، در آئین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چهارمحال و بختیاری از هوشنگ صفری دهکردی به عنوان نخستین مسئول دفتر انجمن سینمایی استان، فتح الله رمضانی نخستین متصدی پخش فیلم سینمایی سیار در استان، حسن جوانبخت نخستین سازنده تله فیلم با عنوان 'برف و آفتاب' در استان و سید محمد طاهریان بازیگر این تله فیلم تجلیل شد.
همچنین از یزدان کیانی به عنوان مستند ساز، داریوش نیکبخت به عنوان کارگردان و تهیه کننده، جواد عبدالله زاده به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان پویانمایی در چهارمحال و بختیاری، محسن باقری سازنده انیمیشن و مهدی حسن زاده مدیر سینما بهمن شهرکرد قدردانی به عمل آمد.
در پایان از فریدون نجفی کارگردان فیلم اسکی باز و حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبایی مجری طرح این فیلم به عنوان نخستین فیلم بلند تولیدی در چهارمحال و بختیاری و سایر عوامل آن تقدیر شد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.