به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در هشتمین همایش بام ایران در حسرت آب افزود: این تیم متشکل از 2 نماینده از هر یک از استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان، نمایندگانی از کمیسیون امنیت ملی، سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، جهادکشاورزی و پدافند غیرعامل است.
وی ادامه داد: این تیم با بررسی صحت و سقم ادعاهای هریک از استانهای درگیر مساله آب تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تا نتیجه ارزیابی های خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهند تا بر اساس آن تصمیمات مقتضی گرفته شود.
نوریان با بیان اینکه تاکنون تصمیمات و اقداماتی که در حوزه آب گرفته شده بر مبنای قانون و تصمیمات کارشناسی شده نیست، تصریح کرد: ضروری است با اصلاح روش و مبنای تصمیمات از این رویه غلط دوری و قانون را ملاک تصمیم گیری ها قرار داد.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا امروز مردم، فعالان محیط زیست و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری نجیبانه و محترمانه در راستای احقاق حقوق خود تلاش کرده اند، و نگذاریم با پایمال شدن حقوق این مردم اعتماد آن ها به نظام سلب شود.
نوریان خاطرنشان کرد: بی عدالتی، کار غیرکارشناسی و فشار لابی ها در استانهای فلات مرکزی باعث شده تا تصمیمات دولت در حوزه آب تحت تاثیر قرار گرفته و از درجه اعتبار ساقط شود.
وی با انتقاد نسبت به بی توجهی به مطالعات سند آمایش سرزمین در تصمیم گیری ها، اظهار داشت: تصمیم گیران حوزه آب نه تنها به این اسناد بالادستی توجهی نمی کنند، بلکه قرار نیست حرف مردم را هم بشوند.
نوریان افزود: بارها اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح اعلام کرده و با استناد به قانون و پژوهش های کارشناسی شده درصدد اصلاح رویه غلط موجود برآمده ایم، اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان با تاکید بر اتحاد و همدلی در دفاع از حقوق مردم استان، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با دوری از دعواهای سیاسی و قومی همگان در راستای منافع مشترک استان گام بردارند.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: بر اساس قانون، مصالح ملی و نظام از هر اقدامی برای دفاع از حقوق مردم استان دفاع می کنیم.
علی کاظمی باباحیدری افزود: نمایندگان استان از همان روز اول مساله آب را از برنامه های اصلی خود قرار داده و تلاش می کنیم با وحدت و همدلی از پایمال شدن حقوق مردم جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ یک از مصوبات قانونی سالهای گذشته در حوزه آب اجرایی نشده است، تصریح کرد: بر اساس طرح های انتقال آب در سالهای گذشته خسارت های بسیاری به محیط زیست، چشمه ها و مردم شهرستان کوهرنگ وارد شده اما هیچ یک از این خسارات جبران نشده است.
وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر توسعه صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: 10 طرح گردشگری در استان تدوین شده که حتی اجازه اجرای یک طرح از این تعداد را به بهانه کم آبی به ما نداده اند اما در استانهای مجاور، آب بطور بی رویه به مصرف صنعت و کشاورزی می رسد.
کاظمی خاطرنشان کرد: انتظار می رود همگان با تمکین در برابر قانون و رعایت مصوبات کارشناسی شده از دامن زدن به اختلافات حوزه آب خودداری و حقوق یکدیگر را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، هشتمین همایش بام ایران در حسرت آب با 2 محور ارزیابی خشکسالی های اخیر و اثر آن بر منابع آب و اثرات زیست محیطی اقتصادی، اجتماعی و امنیتی طرح های انتقال آب بین حوضه ای به همت شورای اسلامی شهر شهرکرد و کمیته صیانت از آب این استان برگزار شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.