سید راشد جزایری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون با در اختیار داشتن 9 مرکز بهداشت شهرستان، 62 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 60 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، سه مرکز آموزش بهورزی، 300 خانه بهداشت، 29 پایگاه سلامت شهری و چهار پایگاه سلامت روستایی و چهار واحد تسهیلات زایمانی در عمر با برکت انقلاب اسلامی توفیقات چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: همچنین میزان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها از 35 درصد به 100 درصد، تعداد پزشک عمومی از 15 به 373 نفر و تعداد بهورزان از 90 نفر به 643 نفر در چهل سالگی انقلاب اسلامی رسیده است.
جزایری تصریح کرد: شاخص های درمانی استان قبل از انقلاب وضعیت خوبی نداشت که با توجه به محرومیت اکثر مناطق استان و پایین بودن سطح زندگی مردم، دسترسی چندانی به خدمات درمانی مورد نیاز وجود نداشت، اما اینک تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان استان شکل گرفته که انتظار می رود در ادامه نیز این توفیقات بیشتر شود.
جزایری با بیان اینکه شاخص مرگ کودکان زیر 5 سال نیز بعنوان یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی میزان توسعه یافتگی محسوب می شود، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص مرگ نوزادان و کودکان زیر یک سال و زیر پنج سال در استان نسبت به متوسط کشوری مطلوب است.
وی خاطرنشان کرد: بهبود شاخص مرگ مادران باردار از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت در استان است که با انجام اقداماتی همچون پوشش 100 درصدی برنامه مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران در شهرستانهای تحت پوشش، استمرار نظام کشوری مراقبت مرگ مادر و تشکیل به موقع کمیته بررسی مرگ مادر به ازای هر مورد مرگ مادر باردار، تدوین برنامه عملیاتی به منظور پیشبرد اهداف و برنامه های سلامت مادران محقق شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 947 هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان دارد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.