به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این نشست افزود: برنامه جامع سلامت استان دارای اهداف و ماموریت هایی است که اجرایی شدن آن مستلزم همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهاست.
مجید شیرانی با بیان اینکه تامین 25 درصد سلامت جامعه بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، گفت: 75 درصد این رسالت برعهده سایر دستگاه هاست که می طلبد در این حوزه همکاری موثری شکل گیرد.
وی با بیان اینکه سلامت مختص به بهداشت و درمان نیست، تصریح کرد: سلامت دارای ابعاد بسیاری است و اگر بخواهیم به توسعه دست یابیم باید این هدف را بر مبنای پرورش انسان سالم قرار دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه برنامه جامع سلامت استان مبتنی بر 37 پروژه با همکاری 28 دستگاه تدوین و اجرایی می شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح تلاش می شود 3 تا 5 درصد از مرگ و میرها در استان کاهش و الگوی سبک زندگی و تغذیه مردم ارتقا یابد.
شیرانی خاطرنشان کرد: تمرکز بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، تامین امنیت غذایی مردم، پیشگیری از سوانح ترافیکی و توانمند سازی مردم از راهبردهای اصلی این برنامه به شمار می رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت امنیت و سلامت غذایی مردم، افزود: اگر به این 2 مقوله بخوبی پرداخته شود شاهد رشد و توسعه کشور و ارتقای شاخص های حوزه سلامت خواهیم بود.
جعفر مردانی تاکید کرد: سلامت و امنیت غذایی نباید به اختلاف دستگاه ها گره بخورد بلکه هریک از دستگاه ها و نهادها اجرایی وظیفه دارند تا با تعامل و همراهی با یکدیگر زمینه مناسبی را برای اجرای هرچه بهتر برنامه جامع سلامت استان فراهم کنند.
وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و عوامل تهیه برنامه جامع سلامت استان، خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری در قبال اجرای این برنامه مهمتر از تدوین آن است.
به گزارش ایرنا، در این نشست همچنین در خصوص اهمیت تولید محصولات کشاورزی سالم، ممنوعیت فعالیت افراد و گروه های طب سنتی غیرمجاز و بدون پروانه، زنده گیری سگ های ولگرد و چاره جویی نسبت به رفع مشکل آلودگی آب سرخون بحث و تبادل نظر شد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.