رضا زارعی توشکی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در خصوص اینکه نامه ای از سوی محیط زیست مازندران برای توقف صعود به دماوند وجود دارد افزود: یک طرحی از سوی شهرستان آمل مازندران در خصوص این قله مطرح شد ، که اکنون هیچ مشکلی برای صعود به قله دماوند وجود ندارد.
به گزارش ایرنا،پنجم مهرماه سال 97 معاون فنی محیط زیست مازندران اعلام کرد : با دستور کارگروه ساماندهی دماوند، صعود به این قله تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
علی اکبر یداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توقف صعود به دماوند تا راه اندازی سامانه ثبت نام ادامه خواهد داشت و با متخلفان نیز طبق قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه با دستور کارگروه ساماندهی دماوند، از صعود گروه های کوهنوردی آماتور به این اثر طبیعی بین المللی ممانعت می شود.
یداللهی رها سازی زباله، فاضلاب انسانی و رعایت نکردن مسایل کوهنوردی را علت اصلی درخواست توقف کوهنوردی در قله دماوند از سوی محیط زیست و موافقت کارگروه ساماندهی قله دماوند بیان کرد.
همچنین رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در خصوص نامه یکی از روسای هیات های کوهنوردی مبنی بر صعودهای مجزای زنان و مردان نیز گفت: این مساله مربوط به چند ماه پیش بود که اکنون هیچ منعی برای صعودهای ورزشی به قلل مختلف کشور وجود ندارد.
زراعی در خصوص پرداخت بیمه 8 کوهنوردی که سال گذشته در اشترانکوه لرستان افزود : فدراسیون کوهنوردی در این زمینه نظر کارشناسی خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است.
وی گفت : از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان باید بحث های کارشناسی فدراسیون دنبال شود و هفته گذشته نیز خانواده های کوهنوردان به وزارت ورزش و جوانان نامه ای در این زمینه ارسال کردند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص اینکه بیمه ها در این زمینه زیر بار مسوولیت خواهند رفت یا نه نیز گفت : مساله این نیست ، چرا که بیمه ها یکسری قوانین و راهکارهایی دارند که این مساله نیز حل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تیم 14 نفره کوهنوردی از مشهد و یک کوهنورد راهنما از شهرستان الیگودرز روز پنجشنبه 16 آذر 96 هنگام بازگشت از ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان به علت ریزش بهمن و برف و کولاک شدید دچار حادثه شد. در این حادثه هشت نفر شامل هفت نفر از کوهنوردان خراسانی و یک کوهنورد محلی به عنوان راهنما جان خود را از دست دادند.
زارعی ، در خصوص واردات تجهیزات کوهنوردی به ایران نیز افزود: در این زمینه همکاری لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان و گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
به گزارش ایرنا، به حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی چهارمحال و بختیاری عملیات ساخت میدان کوهنوردی فرخشهر آغاز شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.