شهرام احمدی روز شنبه به مناسبت روز هوای پاک در جمع خبرنگاران افزود: پارسال نیز استان طی همین مدت 53 روز درگیر گرد وغبار بوده است.
وی با اشاره به خشکسالی ها اخیر گفت: هم اکنون دشت های شهرکرد، بروجن و خانمیرزا به کانونهای تولید گرد و غبار داخلی تبدیل شده است که این دشت ها اینک به کانون های ریزگردها و گرد و غبار تبدیل شده است.
احمدی افزود: بیشترین گرد و غبار استان در فصل بهار و تابستان، منشاء خارجی و در فصل پاییز و زمستان داخلی است.
وی گفت: اجرای طرح ها و اقدامات مختلف از جمله تغذیه مصنوعی دشت های ممنوعه در استان، افزایش سرانه فضای سبز با کاشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت و افزایش حفاظت از جنگل ها و مراتع در راستای مقابله با بحران گرد و غبار در این دشت ها در دست اجراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه زباله ها نیز یکی از منابع آلاینده خاک و هواست، افزود: افزایش پایش از اماکن دفن زباله ها از برنامه های مهم این سازمان است.
وی گفت: نظارت بر مراکز و واحدهای صنعتی و پایش آنلاین این مراکز از دیگر برنامه ها این سازمان در راستای سالم نگه داشتن هواست.
احمدی، تعداد واحدهای آلاینده استان در سال 92 را 36 واحد اعلام کرد که بگفته وی با پایش آنلاین، این مراکز به 14 مرکز رسیده است.
به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 پاک،51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌ های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 151 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم و بالای 300 خطرناک است.
29 دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.