سید نعیم امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 3.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.
وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و صندوق توسعه ملی در ارائه تسهیلات برای اجرای این طرح همکاری مطلوب داشتند.
رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی تجهیزات این سایت در شهرکرد نصب شده است و این طرح می تواند نقش مهمی در افزایش سلامت محصولات غذایی و بهداشتی و درمانی داشته باشد.
امامی تاکید کرد: این سامانه با هدف ارتقای بهداشت و سلامت جامعه انجام می شود و با بهره برداری نهایی از آن زنجیره و چرخه صنایعی مثل کشاورزی و همچنین بهداشت و درمان تکمیل می شود.
به گفته وی، این سامانه در 13 هزار مترمربع احداث شده است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 70 نفر از محققان علمی به صورت مستقیم ایجاد و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال وبختیاری بعد از تهران و شهرستان بناب، سومین مرکز کشور است که در سایت شهید شهریاری شهرکرد در حال اجراست.
پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می کند و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای مولکولی حرکت می کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود، از بین می برند و یا کاهش می دهند.
داشتن سرعت بالا، سازگاری با محیط زیست و قابلیت استفاده در محیط تازه و منجمد از جمله مزایای استفاده از پرتوی گاما است که محصول، پس از پرتودهی قابل استفاده است و پسماندی بعد از عملیات پرتودهی وجود ندارد.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.