به گزارش ایرنا، سعید جعفریان دهکردی روز شنبه در یکصد و سی و ششمین کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان یکهزار و 25 تن گوشت مرغ منجمد، 24 تن گوشت مرغ گرم، 487 تن گوشت گوساله منجمد و 114 تن گوشت قرمز گرم وارداتی گوسفندی بوده است.
وی افزود: به منظور افزایش قدرت خرید مصرف کننده و حمایت از اقشار کم درآمد چهارمحال و بختیاری از روز شنبه بیست و دوم دی ماه ، گوشت مرغ گرم با قیمت 102 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در بازار استان توزیع می شود.
جعفریان دهکردی تصریح کرد: هم اینک قیمت گوشت مرغ گرم آزاد در بازار چهارمحال و بختیاری 132 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است.
وی یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری امادگی توزیع روزانه 50 تن گوشت مرغ گرم با قیمت 102 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در بازار استان را دارد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس هماهنگی های صورت گرفته در کارگروه تنظیم بازار استان رنگ و نوع بسته بندی گوشت مرغ با قیمت 102 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در بازار متفاوت خواهد بود.
وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم اینک 10 هزار تن نهاده دامی آماده توزیع دارد.
جعفریان دهکردی تاکید کرد: این شرکت گوشت مرغ گرم توزیعی به قیمت 102 هزار ریال در بازار چهارمحال و بختیاری را به قیمت 98 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از مرغداران خریداری می کند.
وی افزود : هم اینک سویا با قیمت دولتی 23 هزار ریال، ذرت 12 هزار ریلی و جو 13 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در بندر تحویل متقاضیان می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای توزیع گوشت مرغ گرم یارانه ای در استان 10 مرکز پیش بینی شده است.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: عرضه هر گونه توزیع مرغ با قیمت 102 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم خارج از مراکز پیش بینی شده ممنوع است.
وی یادآور شد: در 9 ماهه امسال یکهزار و 17 تن جو از سوی شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، 422 تن از سوی بخش خصوصی و 50 تن از سوی اتحادیه عشایری بین متقاضیان توزیع شد.
غریب تصریح کرد: در این مدت 6 هزار و 500 تن ذرت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و 6هزار تن از طریق بخش خصوصی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفت.
وی اظهار داشت : شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در 9 ماهه امسال 2 هزار و 300 تن و بخش خصوصی 2 هزار و 380 تن کنجاله سویا را بین متقاضیان توزیع کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ماه جاری 2هزار و 600 تن ذرت و یکهزار و 718 تن کنجاله سویا به دامداران و مرغداران اختصاص داده شد.
وی تاکید کرد: به ازای تولید هر کیلوگرم گوشت مرغ 4 کیلوگرم ذرت و 3 کیلوگرم کنجاله سویا به دامداران و مرغداران اختصاص می یابد.
غریب افزود: دامداران و مرغداران چهارمحال و بختیاری برای بهره مندی از ذرت و کنجاله سویا باید با شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قرارداد منعقد کنند.
وی تصریح کرد: هم اینک یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه در مرغداری های چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تا 45 روز دیگر این میزان به 3 میلیون قطعه افزایش خواهد یافت.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تا 3 روز قبل 800 هزار قطعه جوجه دیگر در مرغداری های استان وجود داشت که این میزان تا پایان ماه جاری به یک میلیون قطعه افزایش پیدا می کند.
وی تاکید کرد: ذرت و کنجاله سویا اختصاصی به دامداران و مرغداران چهارمحال و بختیاری پس از انعقاد قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان برای 3 دوره اختصاص داده می شود.
غریب اظهار داشت: این اقدام برای افزایش انگیزه بین دامداران و مرغداران چهارمحال و بختیاری برای ادامه کار و تولید گوشت صورت می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وضعیت بازار نشان می دهد که مردم نسبت به قیمت ها حساس هستند.
طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: دخالت دولتمردان در وضعیت بازار باید به گونه ای باشد که بتواند به ثبات قیمت ها کمک کند.
وی افزود: قیمت کالاهای موجود در بازار ملی و استانی را میزان عرضه و تقاضا مشخص می کند.
به گزارش ایرنا، براساس تصمیم اعضای کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا سبوس مورد نیاز دامداران پس از آنالیز تخصصی قیمت بین یکهزار و 210 تا یکهزار و 220 ریال به ازای هر کیلوگرم تامین و توزیع شود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.