به گزارش ایرنا، مسعود ملکی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بروجن تاکید کرد: هم اینک 13 کتابخانه عمومی با 193 هزار جلد کتاب در این شهرستان فعالیت می کند.
وی افزود : از این تعداد 11 کتابخانه با 4 هزار و 642 مترمربع زیربنا نهادی و 2 کتابخانه با زیربنای 414 متر مربع مشارکتی است.
ملکی تصریح کرد : سرانه فضای فیزیکی کتابخانه ای شهرستان بروجن با احتساب کتابخانه های مشارکتی 4.12 مترمربع و بدون احتساب آن 3.8 مترمربع است.
وی با اشاره به بهره مندی تمامی شهرهای شهرستان بروجن از کتابخانه یادآور شد: هم اینک روستاهای دهنو و امام قیس نیز دارای کتابخانه است.
فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به ضرورت راه اندازی کتابخانه در روستاهای بالای یکهزار و 500 نفر جمعیت اظهار داشت: روستاهای سیبک، کنارک و آورگان هر کدام با 2 هزار نفر جمعیت در اولویت راه اندازی کتابخانه هستند.
وی با اشاره به جمعیت 122 هزار و 483 نفری شهرستان بروجن گفت: از این تعداد 6 هزار و 272 نفر در کتابخانه های این شهرستان عضویت دارند.
ملکی تاکید کرد: از این تعداد 2 هزار و 816 کودک از 21 هزار و 458 جلد کتاب تخصصی کودکان در کتابخانه های عمومی شهرستان بروجن استفاده می کنند.
وی افزود: تمامی شهرداری های شهرستان بروجن موظفند نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها را به موقع پرداخت و گزارش آن را به مردم اطلاع رسانی کنند.
فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: هر کدام از شهرداری ها که در پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها کوتاهی کنند، نسبت به کسر این مبلغ از محل سرجمع اعتبارا آن شهرداری اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 جمعیت شهرستان بروجن 122 هزار و 483 نفر اعلام شده است.
بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.