به گزارش ایرنا، طی 9 ماهه امسال حدود 62 میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.
سید نعیم امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی استان 50 محصول را به 22 کشور دنیا صادر می کنند.
وی ادامه داد: از این میزان 73 درصد صادرات معادل 62 میلیون دلار به کشور عراق صادر می شود و در عین حال که برخی عنوان می کنند ، صادرات به این کشور با محدودیت هایی مواجه شده است اما در عمل صادرات خوبی به این کشور وجود دارد و بازرگانان استان بازار خود را در عراق حفظ کرده اند.
امامی ، با اشاره به ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مقایسه با استانهای همطراز، تصریح کرد: وجود تنها کارخانه صنعتی تولید نیترات پتانسیم کشور در استان، وجود بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبریان خاورمیانه، کارخانه سیمان، موکت، تولید ورق کالوانیزه و لوازم خانگی بخشی از ظرفیت های استان به شمار می رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: کشورهای هدف صادراتی استان شامل عراق، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی است.
امامی خاطر نشان کرد: تکانه های ارزی و نبود ثبات لازم در این حوزه، پیمان سپاری ارزی و مبادلات بدون انتقال پول از جمله مشکلات این واحدهاست که انتظار می رود با تلاش مسئولان این مشکلات دنیز بر طرف شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.