سرهنگ علیرضا بیگی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشفیات قاچاق چوب و زغال جنگلی بلوط در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.
وی اجرای طرح های ضربتی مبارزه با قاچاق چوب و زغال، افزایش کنترل و نظارت توسط یگان حفاظت و قرقبانان و آگاه سازی مردم و استفاده از توان مردم برای حفاظت از منابع طبیعی را از مهمترین دلایل کاهش قطع درختان و قاچاق چوب و زغال دانست.
وی اظهار داشت: هم اینک در هر 15 هزار هکتار 2 قرقبان از اراضی جنگلی و مرتعی استان حفاظت می کنند.
سرهنگ بیگی از فعال بودن 25 گشت خودرویی و 15 گشت موتوری در عرصه های ملی و جنگلی استان به صورت 24 ساعته و بهره گیری از توان مخبران محلی، رصد مانیتورینیگ عرصه های ملی و جنگلی را از دیگر برنامه های به منظور مقابله با قاچاق چوب و زغال در این عرصه ها عنوان کرد.
به گفته وی، براساس مصوبه کمیته فنی این اداره کل، قاچاقچیان چوب به ازای هر کیلوگرم چوب و زغال جریمه نقدی و چوب و زغال قاچاق نیز ضبط و توقیف می شود.
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال وبختیاری یکی از استان های 13 گانه حوزه زاگرس است که وسعت رویشگاه های جنگلی آن 307 هزار هکتار معادل 18.5 درصد مساحت استان و نزدیک 2.5 درصد جنگل های کشور است.
جنگل های استان 19جامعه جنگلی با 63 گونه درختی و درختچه ای شناسایی شده دارد که بلوط اصلی ترین گونه و گونه های بنه، ارس، بادام، ارژن، نارون، افرا، کیکم، داغداغان، گلابی وحشی، پلاخور، زبان گنجشک، دافنه از دیگر گونه های درختی جنگل های این استان است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.