به گزارش ایرنا، الله کرم نصیری روز شنبه در کمیته آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از تعویق تصویب 5 طرح تحقیقاتی مرتبط با چالش های این استان در شورای برنامه ریزی و توسعه از سوی استاندار، طرح ها به صورت کارشناسی تر و دقیق تر مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: پس از بررسی های دقیق تر و کارشناسی تر از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری 12 اولویت پژوهشی تایید شد.
نصیری افزود: تغییر الگوی کشت و معرفی گونه های مقام به کم آبی، تعیین حقآبه سرشاخه های کارون، مطالعه میزان خام فروشی محصولات صادراتی استان و راهکارهایی برای ارزش افزوده، بررسی میزان گرایش به فتارهای پرخطر و علت های مؤثر بر آن بین جوانان و تغییر الگوی زندگی خانوادگی و گسست اجتماعی از جمله این اولویت ها هستند.
وی تصریح کرد: بررسی توسعه باغات دیم در زمین های شیبدار در مناطق کم بارش با استفاده از سامانه های سطوح آبگیر باران، شناسایی موانع کارآفرینی و اشتغال و همچنین بررسی مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، روش های ارتقای نام و نشان تجاری (برندسازی) محصولات تولیدی استان برای حضور در بازارهای جهانی، بررسی کارایی دستگاه های مکانیزه ضدعفونی کننده ورودی و خروجی مزرعه های پرورش ماهی قزل آلای استان، بررسی راهکارهای توانمندسازی زنان و ارائه راهکارهای جذب گردشگران خاص، بررسی فرصت ها و چالش های تجارت مجازی و راهکارهای کسب و کار الکترونیکی و بررسی نقش تغذیه در احیای گونه های بلوط در حال خشکیدگی (زوال) استان دیگر اولویت های پژوهشی چهارمحال و بختیاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این طرح ها برای تصوب و نهایی شدن به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داده می شود.
نصیری اظهار داشت: پس از تصویب طرح های در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی مربوطه استان موظفند تا در مدت یک سال نسبت به اجرای اولویت های پژوهشی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، براساس بند 'ه' تبصره 9 قانون بودجه 1397 به شورای برنامه ریزی و توسعه اجازه داده شده تا بودجه و اعتبارات پژوهشی مختص دستگاه های اجرایی تجمیع و سپس با هماهنگی مدیران هزینه شود.
براین اساس 4 میلیارد و 960 میلیون ریال از اعتبارات استانی برای انجام امور پژوهشی دستگاه های اجرایی تجمیع شد.
این مبلغ با هماهنگی مدیران کل دستگاه های اجرایی برای انجام پژوهش در بخش های مختلف توسعه ای استان هزینه می شود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.