به گزارش ایرنا ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرداختن به ورزش باعث جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی در بین افراد می شود.
جعفر مردانی در جلسه شورای عالی ورزش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد : فراهم کردن زمینه پرداختن ورزش همگانی برای مردم از وظایف حاکمیت است و دولت ها در این زمینه وظایف مشخصی بر عهده دارند.
وی تصریح کرد : شاخص توسعه سلامت ، کاهش هزینه های مرتبط با بیماری و افزایش سلامتی در جامعه از طریق توسعه ورزش همگانی فراهم می شود.
به گفته وی، هر چقدر برای سلامت افراد در جامعه هزینه شود، یک نوع سرمایه گذاری شده است ، تا پیشگیری لازم از بروز بیماری ها مختلف انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن جشن های پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد : زیرساخت های مهمی در استان در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی پس از پیروزی انقلاب ایجاد شد.
مردانی اظهار داشت : بیش از 80 درصد از زیرساخت های عمرانی چهارمحال و بختیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت که بخشی از این زیرساخت ها در ورزش استان است.
وی ، با استقبال از میزبانی چهارمحال و بختیاری برای مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان تاکید کرد : شرایط لازم برای برگزاری این رقابت ها در استان فراهم خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت : آخرین جلسه شورای عالی ورزش استان 14سال پیش برگزار شد و اکنون این شورا دوباره احیاء شده است.
حمید کریمی اظهار داشت : شورای عالی ورزش در استانها هماهنگی لازم برای توسعه ورزش همگانی در بین افراد را فراهم می کند.
وی گفت: توسعه ورزش باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود و در حوزه سیاست خارجی نیز دیپلماسی ورزش به مناسبات بین المللی می انجامد و جنگ حاضر در جهان جنگ مدالهاست چرا که ورزش یکی از معیارهای توسعه یافتگی است.
کریمی ، با ارائه گزارشی از عملکرد ورزش چهارمحال و بختیاری در طول امسال، افزود : ورزشکاران این استان 4 مدال در مسابقات مختلف قاره ای را کسب کردند و 11نفر از ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی جاکارتا حضور یافتند که سهم این ورزشکاران 5 مدال بود.
به گفته وی، کسب این تعداد سهمیه از سوی ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در حالی است که برخی از استانهای کشور با وجود داشتن 5میلیون نفر جمعیت تنها 50نفر سهمیه بازی های آسیایی را بدست آوردند.
کریمی اظهار داشت : در این مدت 44 ورزشکار این استان به اردوهای مختلف تیم های ملی دعوت شدند.
به گفته وی، تیم های مختلف ورزشی چهارمحال و بختیاری در این مدت حایز 43مدال شدند و 311تیم به مسابقات مختلف اعزام شد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره برداری از 200خانه ورزش روستایی در استان در این مدت تاکید کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 40 خانه ورزشی در دهه فجر بهره برداری می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت :85 درصد از بیماریهای غیر واگیر دار با توسعه ورزش های همگانی قابل پیشگیری است.
خدایار قاسمپور افزود : یکی از دغدغه های مهم بخش آموزشی، سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی است که توسعه ورزش در مدارس به منظور رفع این مشکلات اجرا می شود.
به گفته وی، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بحث ورزش مدارس توجه جدی شده است و اکنون 100سالن ورزشی در بخش دانش آموزی استان فعال است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد راهکاری ها توسعه ورزش همگانی در بین کارکنان دولت و همه اقشار مختلف مردم در سطح استان با همکاری دستگاه های اجرایی فراهم شود.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.