ایرج حریرچی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در خصوص ستاد مقابله با تحریم داروی دشمن علیه ملت ایران، افزود : این ستاد خیلی پیشتر از زمان تحریم های دشمن آغاز به کار کرده و تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.
به گفته وی، هم اکنون 98 درصد از میزان عددی و 70 درصد ارزش ریالی و 67 درصد مواد اولیه داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
وی تصریح کرد : اینکه فکر شود 100درصد تولید داروی مورد نیاز در داخل کشور انجام می شود ، در کشورهای دیگر نیز این امکان وجود ندارد.
حریرچی اظهار داشت : در شرایط فعلی ، تقویت تولید داخلی دارو و راه های ارتباطی مناسب برای واردات مورد نیاز مواد اولیه یا داور از خارج نیز در نظر گرفته شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به شهرکرد ، در خصوص مرگ و میر حوادث جاده ای اظهار داشت : مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای و تصادفات سال 83 با 28 هزار نفر اکنون به 16 هزار نفر کاهش یافته است.
وی تصریح کرد : جایگاه ایران در مرگ و میر جاده ای و تصادفات نیز از رتبه هشتم به رتبه 50تنزل یافته است و بهبود در این زمینه وجود داشته است.
به گفته وی، مرگ سالانه 16 هزار نفر در تصادفات جاده ای ، مساله پیشگیری و ایمن سازی حمل و نقل را ضروری کرده است و به جای تردد با خودروهای شخصی باید در خصوص فرهنگ سازی برای حمل و نقل عمومی و ریلی اقدام شود.
حریرچی در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری نیز گفت : این استان از نظر امکانات بهداشتی و درمانی در سطح متوسط کشوری است که تجهیز امکانات پزشکی و بهداشتی در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.
قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : کمبودهای تجهیزات سی تی اسکن ، ام آر ای و آنژِیوگرافی در این استان وجود دارد باید رفع شود و در برنامه 1400 یک بیمارستان بزرگ برای این استان در نظر گرفته شده است.
حریرچی گفت : برای بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی 4 هزار و 800میلیارد ریال و برای خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان و بهداشت نیز یک هزار و 500میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، این استان از نظر بهداشتی وضعیت مناسبی دارد و از نظر سامانه سیب و پرونده الکترونیک سلامت، پوشش خانه های بهداشت شهری و روستایی وضعیت مطلوب است.
وی تصریح کرد : حدود 95 درصد از مردم این استان حداقل یک بار از سامانه سیب و پرونده الکترونیک سلامت خدمت دریافت کرده اند و متوسط خدمت دریافتی به مراکز بهداشتی و درمانی در استان 5بار بوده است که آمار درخشانی است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.