به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در همایش چهل سالگی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرآغاز توسعه و پیشرفت های انقلاب اسلامی پس از 8 سال دفاع مقدس شتاب بیشتری نیز به خود گرفت.
وی تصریح کرد: تمامی دستاورد های علمی، نظامی و علوم مختلف ایران پس از انقلاب شکل گرفت.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین تکمیل زنجیره غذایی را در بخش کشاورزی مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، بزرگترین خلاء و معضل برای درآمدزایی بهره برداران استان است.
وی افزود: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن بادام ،24 هزار تن ماهی سردابی ، رتبه نخست کشوری را در این دو محصول دارد و بیش از 7 هزار تن قارچ دکمه ای نیز در این استان تولید می شود.
عباسی، میزان محصول بادام را 'مامایی' صادراتی استان را 15 هزار تن برآورد و تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز بادام ، فرآوری و بسته بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد حاصل از این نوع محصول در سال 2 برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.
عباسی در ادامه بخش کشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد: تنوع فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در بخش های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش ها و نیز بالابودن جمعیت بهره برداران و فعالان این بخش بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است.
وی گفت: بخش کشاورزی از نظر تامین منابع غذایی، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی نیازمند حمایت است.
عباسی از تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی استان خبر داد و اظهار داشت: این استان بلحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی دامپروری موقعیت ممتازی دارد.
وی به ظرفیت بیش از دو میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری ، روستایی و صنعتی استان اشاره کرد و تصریح کرد: در صورتی که فرآوری صنعت چرم در استان وجود داشت نیاز ارسال پوست دام به استانهای همجوار نبود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با نبود صنایع تبدیلی بخش عمده ای از درآمد بهره برداران استان به خارج از استان و کشور می رود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی نیز در این جلسه گفت: مدیران دلسوز و کارآمد سرمایه های اصلی این نظام در پیشبرد اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
حجت االسلام سید رضا تقوی افزود: تنها را برون رفت از معضلات اقتصادی تفکر جهادی و خدمت بی منت به مردم و نگاه درون گرا و توجه خاص به تولیدات داخلی است.
وی از راه اندازی و فعالیت بیش از 16 هزار گروه جهادی در راستای محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده کشور خبرداد و گفت: بهترین استادان دانشگاهی، علما، جامع پزشکی و محققان کشاورزی و دامی و عمرانی اعضای این گروه های جهادگر را تشکیل می دهند.
در این آیین از دونفر تولید کننده محصولات زراعی برتر استان تجلیل شد و یک رقم حبوبات (لوبیای قرمز رقم افق )که در این استان اصلاح شده و بذر کشت مناسب و سازگاراقلیم منطفه است رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصول باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود وهم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.