به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در دهمین شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: برای تملک زمین های مستثنیات واقع در مسیر احداث راه های ارتباطی، و پرداخت مطالبات پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی بهره گیری شود، در غیر این صورت با توجه به شرایط اقتصادی کشور امکان تامین منابع مالی مستقیم وجود ندارد.
وی پیشنهاد داد: برای آسفالت راه های روستایی علاوه بر تامین قیر رایگان از سوی وزارت راه و شهرسازی 30 درصد هزینه ها نقد و 70 درصد از طریق اسناد خزانه اسلامی تخصیص یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: این وزارتخانه در سال آینده برابر اختصاص منابع استانی در تکمیل و ارتقای راه های روستایی ، هزینه مورد نظر را به همراه قیر رایگان تامین و پرداخت می کند.
وی گفت: 35 درصد هزینه احداث راه های روستایی مربوط به تامین و مصرف قیر است که این مهم اکنون از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.
خادمی افزود: تامین اعتبار احداث و توسعه راه های روستایی کشور تا پایان سال آینده از ردیف ملی برخوردار می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: این وزارتخانه برای احداث کمربندی بروجن به طول 9 کیلومتر با هدف کاهش ترافیک جاده ای و تسهیل در تردد روزانه 30 هزار خودرو مسیر ارتباطی اصفهان – شهرکرد بروجن – لردگان – خوزستان همکاری می کند.
خادمی یادآور شد: هم اینک تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت کشور دارای ارتباط جاده ای هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه 4 محور ارتباطی در این استان جزو اولویت های استان است.
اقبال عباسی تاکید کرد: این محورهای ارتباطی شامل جاده های شهرکرد – شلمزار – خوزستان، شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان، ادامه کمربندی شهرکرد و ارتقای سه راهی گندمان – بلداجی – بروجن – شلمزار است.
وی افزود: توسعه راه های زمینی، هوایی و ریلی چهارمحال و بختیاری با هدف تسریع در روند توسعه ای این استان در دست اقدام است.
عباسی، تامین قیر رایگان را یکی از چالش های پروژه های حوزه راه چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: در این بخش پیمانکاران نمی توانند ضمانت های لازم برای دریافت این سهمیه را ارائه دهند.
وی یادآور شد: جذب به موقع اعتبارات، صرفه جویی در هزینه ها و برون سپاری طرحهای قابل واگذاری به بخش خصوصی، مهمترین راهکارها برای تکمیل طرح های نیمه تمام و بهره برداری از آنهاست.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت: با توجه به ریزشی بودن منطقه احداث تونل کره بس در مسیر ارتباطی شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان پیش بینی مسیر پدافندی باید مورد توجه باشد.
وی گفت: برای احداث آزاد راه لردگان – خوزستان می توان از توان قرارگاه خاتم الانبیاء و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده کرد.
عباسی تاکید کرد: بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی و مشارکت با این بخش در حوزه های مختلف توسعه ای چهارمحال و بختیاری و به ویژه راه های ارتباطی در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 1398 حدود 12 هزار و 120 میلیارد ریال مصوب شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: این مبلغ در سال 1397 برابر 8 هزار و 731 میلیارد ریال بوده که 7 هزار و 942 میلیارد ریال آن ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون جاده بروجن به لردگان و خوزستان به یکی از محورهای ترانزیتی فلات مرکزی به جنوب کشور تبدیل شده است و روزانه 30هزار خودرو در این مسیر تردد می کند.
لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.