داریوش حسینی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند حفر و احداث این تونل افزود: احداث این تونل به عنوان یکی از پروژه های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری است که با یکهزار و 400 متر طول در دست اجراست.
وی گفت: تاکنون بیش از 700 کیلومتر از حفاری این تونل انجام و مابقی نیز تا نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید.
حسینی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح بیش از 5 نقطه حادثه خیز و پرخطر حذف و جاده اصلی شهرکرد به سمت سد کارون 4 و استان خوزستان 20 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.
وی گفت: این تونل در زیر کوه سوخته و گردنه زره در حال حفاری است که با بازگشایی تونل زره، افزایش تردد جاده ای از مسیر شلمزار، ناغان، کارون 4 و ایذه، بار ترافیکی بروجن به لردگان کاهش پیدا می کند.
حسینی از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای حفاری، تجهیز و امین سازی این تونل از اعتبارات ملی خبر داد و افزود: نیمه نخست سال آینده این تونل بازگشایی می شود.
مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری گفت: برای تکمیل پروژه در دست احداث جاده کمربندی بین شهرستانی شهرکرد به سامان 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
حسینی افزود: این اعتبار به منظور تملک اراضی حاشیه جاده و معارضات نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار این جاده نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر یکروزه به استان چهارمحال وبختیاری از روند اجرای طرح های در دست احداث استان بازدید کرد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.