به گزارش ایرنا، علیرضا غفاری چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس دستور مقام معظم رهبری دانشگاه ها باید برابر مسائل پیرامون خود و جامعه حساسیت داشته باشند و برای برقراری تعادل نظام کمک کنند.
وی افزود: وضعیت صنعتی، فرهنگی و اجتماعی از طرح شبکه ملی جامعه و دانشگاه به طور کامل و جامعه مورد توجه قرار گرفته است.
غفاری تصریح کرد: تقویت ارتباط بین مسئولان دانشگاهی و مدیران دستگاه های اجرایی، محققان و نخبگان ضرورت دارد.
وی یادآور شد: اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مشاوران علمی دستگاه های اجرایی، نخبگان و رؤسای دانشگاه های مادر در این طرح عضو هستند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز با اشاره به جایگاه دانشگاه ها در جامعه گفت: تقویت کمی و کیفی ارتباط دانشگاه ها با جامعه در باید بیش از گذشته شود.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام تاکید کرد: دانشگاه ها برای ارتقای شاخص های فرهنگی و رشد فرهنگ عمومی جامعه بکوشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه هم اینک یکهزار و 400 هیات مذهبی و یکهزار مداح در این استان فعالیت دارند گفت : اجرای شیوه نامه اصلاح هیات های مذهبی، جلوگیری از بدعت های نامطلوب و پرهیز از انحرافات در این شیوه نامه مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای اجرای شیوه نامه اصلاح هیات های مذهبی استان از محل اعتبارات فصل فرهنگ در سال 1398 مبلغی در نظر گرفته شود.
اقبال عباسی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری موظفند تا در راستای اجرای طرح هایی به منظور ارتقای شاخص های فرهنگی در جامعه همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 13 هزار نفر در دوره های پیش از ازدواج این استان با هدف توانمندسازی و تحکیم بنیان خانواده شرکت کرده اند.
سید محمد موسوی تصریح کرد: 25 درصد شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مشاوره قبل از طلاق چهارمحال و بختیاری تونسته اند با یکدیگر صلح و سازش داشته باشند.
وی یادآور شد: طرحی با هشت ماده شامل ارائه آموزش های اجباری همسر گزینی قبل از ازدواج، آموزش های اجباری همسرداری، بازآموزی آئین همسراداری بعد از ازدواج، فرزند پروری، مشاوره های اجباری، مشاوره و میانجی گری هنگام اجرای صیغه طلاق و راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق از اقدامات مؤثر در راستای کاهش پدیده طلاق در چهارمحال و بختیاری است.
موسوی اظهار داشت: برای اجرای این طرح تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه و باعث کاهش 25 درصدی میزان طلاق شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 52 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در چهارمحال و بختیاری مشغول علم آموزی هستند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.