به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه سه شنبه در یکصد و سی و چهارمین کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عرضه مرغ به قیمت مصوب به مرغداران استان اعلام و یک هفته برای اعمال این قیمت به آنان فرصت داده شود.
وی افزود: در صورت رعایت نشدن قیمت مصوب از سوی مرغداران چهارمحال و بختیاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان به موضوع ورود پیدا کند.
عباسی تصریح کرد: البته تشدید نظارت بر کشتارگاه های مرغ چهارمحال و بختیاری به منظور کنترل قیمت عرضه مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه بعدی کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در بازار شهرکرد یادآور شد: قبل از تشکیل این نشست ، 4 گروه کارشناسی به سرپرستی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار شهرستان شهرکرد و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از مغازه های بازار دیدن و دیدگاه ها، پیشنهادات، انتقادات و نظرات کسبه را دریافت و برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه ارائه می کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تامین میوه مورد نیاز شب عید مردم استان از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با اولویت دنبال و انجام شود.
وی گفت: افزایش عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار می تواند در تنظیم بازار و کاهش نرخ برخی اجناس تاثیر مستقیم داشته باشد.
عباسی تاکید کرد: تهیه، توزیع و نظارت درست بر عرضه به موقع کالاهای مورد نیاز مردم با هدف جلوگیری از دلال بازی و کنترل قیمت جزو مهمترین وظایف کارگروه تنظیم بازار است.
وی با اشاره به رشد قیمت برخی کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز و مرغ افزود: شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تزریق و عرضه گوشت منجمد در بازار با هدف کنترل قیمت ها را با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف در دستور کار قرار دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مصوبه هیات وزیران و ابلاغیه رئیس جمهوری مبنی بر اختصاص 100 درصد سبوس کارخانجات آرد با قیمت 5 هزار و 400 ریال به دامداران تصریح کرد: این موضوع از دبیرخانه هیات وزیران استعلام و سپس تعادل سازی قیمت انجام می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تامین میوه مورد نیاز شب عید مردم استان 800 تن پرتقال و 400 تن سیب درختی به بازار تزریق خواهد شد.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: هم اینک 20 هزار تن سیب درختی از سوی بخش خصوصی در سردخانه های چهارمحال و بختیاری نگهداری می شود.
وی یادآور شد: امسال 26 هزار و 600 تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید می شود که 10 هزار تن آن مازاد بر نیاز داخل استان است.
غریب تصریح کرد: نتایج و بررسی کارشناسی قیمت گوشت قرمز، مرغ و شیر تهیه و در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تولید 85 هزار تن انواع خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تاکنون یادآور شد: از این میزان سالانه تنها 25 هزار تن در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان و کشورهای دیگر صادر می شود.
به گزارش ایرنا، همه ساله به منظور کنترل قیمت و تنظیم بازار، بخشی میوه مورد نیاز مردم در شب عید از طریق اتحادیه تعاونی های روستایی به بازار تزریق می شود.
برای تنظیم بازار میوه چهارمحال و بختیاری در شب عید 800 تن پرتقال مورد نیاز است که نیمی از آن پرتقال جنوب و نیمی دیگر پرتقال شمال کشور است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.