به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز سه شنبه به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در نشست با طلاب، اساتید حوزه ها و دانشگاه های چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و 2 یار همرزمش تاکید کرد: تربیت انسان متعهد در رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی باعث تقویت و تحقق اهداف مورد نظر وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود.
وی افزود: خروجی حوزه و دانشگاه باید در راستای تواضع، اخلاص، یقین محوری، زهد و پشت پا زدن به دنیا و خیرخواهی برای جامعه باشد.
نکونام در هم آمیختگی علم و ادب را از مهمترین عوامل وحدت حوزه و دانشگاه اعلام و تصریح کرد: در این راستا ادب، انسان را به خوش خدمتی برای خداوند و علم، افراد را به باور و معرفت توحیدی می رساند.
وی بیان داشت: علمی که انسان را به معرفت توحیدی می رساند فقط علم حوزوی نیست، بلکه هر علم دارای توحید می تواند انسان را به معرفت توحیدی برساند.
رئیس ستاد زکات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروزه وضعیت دانشگاه ها و حوزه های کشور خوب است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده اند.
وی گفت: رسیدن به نقطه اوج در دانشگاه و حوزه باید از برنامه های اصلی مورد توجه مسئولان باشد.
نکونام تاکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه بدانند جهت دهنده علمی، اخلاقی، رفتاری، تربیتی و فکری هستند.
وی افزود: همچنین دانشگاه باید عرصه های علمی را در زمینه های مختلف و فضای علمی به طور گسترده گسترش دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ترغیب و تشویق در نوآوری های حوزه و دانشگاه زمینه رسیدن به جایگاه بلند علمی در دنیا را فراهم می کند.
وی یادآور شد: برقراری ارتباط بسیار صمیمی و دائمی میان دانشجو و ارکان دانشجو با طلبه های حوزه و ارکان حوزه ضرورت دارد.
نکونام اظهار داشت: فضاسازی های دینی، معنوی و اخلاقی در فضاها و محیط های علمی نیز بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: فضاسازی های دینی و معنوی باید در سراسر دانشگاه ها حاکم باشد تا میدان برای دانشجویان مستعد و مشتاق در امور ایمانی باز شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از طلاب و اساتید حوزه ها و دانشگاه های چهارمحال و بختیاری دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با افزایش وحدت حوزه و دانشگاه ارائه کردند.
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 27 آذر همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1358 به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.