به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان این که حرکت دانشجویان علیه استکبار، استعمار و استثمار جهانی با شهادت سه تن از آنان در 16 آذر 1332 به پیروزی رسید، تاکید کرد: تاریک اندیشان همواره از دانشگاه و دانشجو گریزان هستند.
وی تصریح کرد: محور برنامه های نظام استبدادی و استکبار جهانی سنگ اندازی در مسیر توسعه و ترویج علم و دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص است.
عباسی یادآور شد: شناسایی مشکلات نظام و انعکاس آن به مسئولان با هدف یافتن راهکارهای علمی و عملی برای رفع تنگناها باید در دستور کار دانشجویان باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انتقاد سازنده، منطقی و منصفانه می تواند در جلوگیری از بروز برخی مشکلات اجتماعی مؤثر باشد.
وی گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی نسبت به مشکلات جامعه مانند وضعیت اقتصادی، بازار ارز، حوزه دانشجویی و سایر بخش های اطلاع کامل دارند، این در حالی است که عده ای سعی دارند با رای مردم مبارزه و مشکلاتی را برای فعالیت دولت ایجاد کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: دانشکده پرستاری این دانشگاه که بر اساس پیش بینی ها مقرر شده بود با زیربنای سه هزار متر مربع ایجاد شود با پیگیری های صورت گرفته زیر بنای آن به 19 هزار متر مربع افزایش یافته که دانشکده های دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت هم به آن اضافه می شود.
ارسلان خالدی فر افزود: بودجه مورد نیاز برای ساخت 16 هزارمتر مربع فضای فیزیکی دانشکده های دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ردیف اعتبارات ملی تخصیص می یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه های مختلف ارائه کردند.
دانشجویان در 16 آذر سال 1332 همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران و همچنین از سرگیری روابط با بریتانیا مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.
این تظاهرات با یورش نظامیان به خاک و خون کشیده شد و 3 دانشجو به نام های شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.
7362/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.