به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شنبه شب در نشست مدیریت ستاد بجران کشاورزی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد افزود: این پدیده باعث خشک شدن برخی از چشمه ها ، کاهش شدید سفره های زیرزمینی و خشک شدن باغات ، مزارع و مراتع شد.
به گفته وی، خشکسالی یک دهه اخیر به گونه ای بود که میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود را به کمتر از 450 میلیون مترمکعب کاهش داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص میزان بدهی کشاورزان استان افزود : میزان بدهی کشاورزان و باغداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی برای تمدید بازپرداخت از مراجع ملی استعلام شود.
به گزارش ایرنا، به دلیل وقوع پدیده خشکسالی در یک دهه اخیر، نزدیک به 80 درصد باغات این استان دچار خشکسالی و خسارت شده است.
براساس پیش بینی های صورت گرفته میزان خسارت ناشی از خشکسالی به باغات چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 100 میلیارد ریال برآورد می شود.
عباسی به سیلاب آذرماه امسال در لردگان اشاره کرد و گفت : امید است سازمان مدیریت بحران کشور اعتبارات لازم برای جبران خسارت های زیرساخت این شهرستان را اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، در بارش های اخیر 2 هزار و 500 کیلومتر از مجموع 14 هزار کیلومتر کانال کشاورزی در استان تخریب و بیش از 25 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
در بارش های اخیر 45 میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی استان وارد شده که بیش از یکهزار و 400 هکتار اراضی زراعی استان بین 10 تا 20 درصد خسارت دیده است.
در این بارش ها 3 میلیارد و 870 میلیون ریال خسارت به 6 هکتار باغات سیب استان وارد شد.
شهرستان لردگان در 190کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.