به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در طول 4 دهه اخیر در هیچ دوره ای نبوده است که بازیکن بسکتبال به تیم ملی معرفی نکرده باشد.
از همان ابتدای شکل گیری بسکتبال در چهارمحال و بختیاری، تیم مدارس این استان ، بازیکن به تیم ملی معرفی می کرد، هر چند به دلیل نبود راهکار مناسب برای اعزام ورزشکاران نوجوان، تنها نام آنان بر روی دعوت نامه های فدراسیون باقی می ماند.
هر بار که در چهارمحال و بختیاری یک تیم پایه، با استوار و قدرتمند تشکیل می شد، بدون شک تعدادی از این بازیکنان به تیم های ملی دعوت می شدند.
بسکتبال در برخی از شهرهای چهارمحال و بختیاری با خانواده ها عجین شده است ، به گونه ای که فرزندان آنها تا رسیدن به تیم ملی همواره مورد حمایت خانواده های خود قرار می گرفتند.
این نوجوان و جوانان در مسابقات بسکتبال مدارس می درخشیدند و بعد همین نوجوانان اسکله و ستون اصلی تیم ملی ایران را شکل می دادند.
در تاریخ بسکتبال چهارمحال و بختیاری در همان دهه 70 که بسکتبال در آموزشگاه ها و دبیرستان جایگاه مهمی داشت، تیمی شکل گرفت که در دهه 80 در رده های برتر جوانان کشور و امید ایستادند.
در دهه 70 تیم بسکتبال چهارمحال و بختیاری آنقدر خوش درخشید که برخی از بازیکنان این تیم در 3 رده نوجوان، جوانان و امیدها ملی پوش شدند.
تیم بسکتبال در رده سنی نوجوان از مدارس شکل می گرفت و بسکتبال چهارمحال و بختیاری در آن سال پیکره مستحکمی برای خود بنیان نهاد.
دوره دوم بسکتبال چهارمحال و بختیاری که برای همیشه در خاطرات
باقی ماند از ابتدای دهه 80 آغاز شد، زمانی که بازیکنان این تیم به لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران رسیدند.
در این دهه بود که بازیکنان بسکتبال چهارمحال و بختیاری به تیم های بزرگتر رفتند و توانستند جایگاه بسکتبال استان را به اندازه هندبال دهه 60 این استان مطرح کنند.
در دهه 80 تیم بسکتبال شهرکرد با جوانانی جویای نام راه ترقی خود را طی کرد و در سال های پایانی این دهه به عنوان پدیده لیگ بسکتبال ایران نام گرفت.
دوره سوم بسکتبال چهارمحال و بختیاری در دهه 90 گونه ای دیگر آغاز شد، تلخ و فراموش شدنی، بی آنکه از هیاهوی بسکتبال دهه 80 چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر نامی وجود داشته باشد.
نبود اسپانسر مالی ، تیم لیگ برتری بسکتبال در شهرکرد را به فراموشی سپرد و بازیکنان مطرح از این تیم به استانهای دیگر کوچ کردند.
در این دوره بسکتبال چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر تیمی نداشت اما بیشتر بازیکنان این تیم در استانهای دیگر توپ می زدند و برخی
دیگر نیز از بسکتبال استان برای همیشه به خاطره ها پیوستند.
در همان سالها نوجوان این استان مانند بهنام یخچالی، برادران جمشیدی، رسول مظفری و تعدادی دیگر آنقدر خوب درخشیدند که 5 سال بعد همین نوجوان تشکیل دهنده تیم ملی امید ایران شدند و اکنون قهرمان آسیا هستند.
حالا پس از آن دوره طلایی ، بازیکنان یک تیم کوچک اما با انگیزه با تلاش خانواده ها و پدران و مادران بسکتبال دوست، دوباره دور هم جمع شده اند تا نشان دهند که بسکتبال این استان همچنان ملی پوش به ایران معرفی می کند.
تیم بسکتبال بام ایران را تعدادی از خانواده ها بدون کمک و پشتیبانی دور هم جمع کرده اند در حالی که قرار است این تیم در رقابت های باشگاه های نوجوان ایران با تیم های پر آوازه ای چون مهرام بازی کند.
این تیم برای اینکه دوباره بازیکنانی را به بسکتبال ایران معرفی کند نیازمند حمایت ملی است و سرمایه گذاری بر روی این تیم تشکیل ساختار تیم بسکتبال ایران برای 2024 یا 2028 خواهد بود.
سرپرست هیات بسکتبال چهارمحال و بختیاری گفت: این استان آذرماه میزبان مسابقات لیگ نوجوانان باشگاه های ایران است.
داوود پورکاوه افزود: مسابقات لیگ نوجوانان ایران از بیستم آذرماه به مدت 3 روز به میزبانی شهرکرد برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ترکیب اصلی این تیم را محمدحسین قدیری، احسان پورکاوه، امید کریمی، امیرحسین روستا، محسن بهرامی، محمدجواد ریاحی، حسین حیدری، محمدمهدی فدایی، امیرمحمد فرجی، پویا کوهی فایق، محمدجواد خدابخشی و حامد کاظم پور تشکیل می دهد.
از سوی دیگر علی جمشیدی از بازیکنان سابق تیم ملی و بسکتبال استان سرمربی تیم استان را برعهده دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.