به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه این استان افزود: اگر چه پیش بینی بودجه 98 استانهای کشور بطور میانگین 11 درصد کاهش داشته است اما این رقم نه تنها برای استان کاهش نیافته بلکه چیزی معادل و یا بیشتر از آن افزایش نیز داشته است.
وی ادامه داد: این بودجه با در بخش توسعه راه ها و زیرساخت های حمل و نقل، طرح های انتقال آب، فاضلاب و بهداشت و درمان استان رشد قابل توجهی داشته است و انتظار می رود ، مدیران مربوط در زمان نهایی شدن تنظیم بودجه دفاع و چانه زنی خوبی برای تحقق آن داشته باشند.
عباسی ، همچنین بر جذب به موقع بودجه 97 از سوی دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: مدیرانی که در جذب بودجه عملکرد ضعیفی داشته باشند معرفی و بودجه آن دستگاه به دیگر دستگاه های فعال تخصیص داده می شود.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: افزایش سهم استان از بودجه اگر چه عامل مهمی در پیشبرد برنامه ها است اما به تنهایی ضامن توسعه استان نیست و باید مدیریت صیحیح نیز لحاظ شود.
علی کاظمی باباحیدری افزود: تحریم نفت کشور ممکن است درآمدهای کشور را با چالش جدی مواجه کند از همین رو نباید به اعتبارات بخش دولتی اکتفا کرد و با فراهم کردن زمینه ای برای جذب پول های سرگردان مردم، طرح ها و پروژه های اقتصادی کشور را پیگیری کرد.
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر پول های هنگفتی به سمت بازار طلا، سکه و دلار سوق داده شد که باید این سرمایه را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند.
کاظمی باباحیدری با تاکید بر چاره اندیشی در خصوص تسریع در تکمیل طرح های در حال اجرا، افزود: سال آینده با شرایط از نظر منابع و درآمدهای مالی کمی سخت تر می شود که می طلبد در این خصوص تدابیر لازم به کار گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به توزیع 72.6 درصدی اعتبارات هزینه ای 97 استان، نسبت به ناتوانی برخی دستگاه ها در جذب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان ابراز نگرانی کرد و گفت: توصیه می شود مدیران جذب اعتبارات را به روزهای پایانی موکول نکنند.
طهمورث الیاسی بختیاری ادامه داد: همچنین از 430 میلیارد ریال اعتبارات استانی تاکنون 40 میلیارد ریال جذب شده و انتظار می رود در ادامه دستگاه ها اهتمام بیشتری در جذب این اعتبارات به کار گیرند.
وی با اشاره به تحقق 101 درصدی کسب درآمدهای استان، تصریح کرد: طی 8ماهه امسال یک هزار و 860 میلیارد ریال مالیات جمع آوری شده که عملکرد خوبی در این حوزه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در این نشست همچنین کلیات طرح جامع سلامت استان نیز تصویب شد.
این طرح پس از اصلاحیه های لازم ظرف 10 روز آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی تدوین این طرح، افزود: با اجرای این طرح تلاش می شود 3 تا 5 درصد از مرگ و میرها در استان کاهش و الگوی سبک زندگی و تغذیه مردم ارتقا یابد.
علی احمدی، مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی استان را لازمه پیشبرد هرچه بهتر این برنامه دانست و گفت: با اجرای این طرح تحول بزرگی در سلامت مردم استان رخ خواهد داد.
در این نشست همچنین طرح پرورش گوسفند داشتی در شهرستان لردگان و پرورش شترمرغ در شهرستان سامان به تصویب رسید.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.