مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری بارش برف و باران بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و ارتفاعات را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: اگر چه بارش های موثری در انتظار استان است ، اما روز جمعه به سبب وزش باد به نسبت شدید ، سامانه بارشی فعال در استان به سرعت خارج و جوی پایدار در استان حاکم می شود.
قطره سامانی همچنین به وضعیت دمای هوای استان اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته دمای هوای بیشتر مناطق استان زیر صفر گزارش شد و صبح روز یکشنبه دهم آذرماه؛ شهرکرد با 2 درجه زیر صفر سردترین مراکز استانها معرفی شد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 94 درصدی بارش های سال زراعی امسال در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه آن، تصریح کرد: میانگین بارش های امسال از ابتدای مهر تا 11 آذر 202 میلیمتر بوده است، در حالی که در دوره مشابه بلندمدت آن 104 میلیمتر بارش گزارش شده بود.
به گزارش ایرنا، بنابر پیش بینی های هواشناسی، امسال نوید پاییز پربارشی برای چهارمحال و بختیاری داده می شد که این وضعیت اگرچه نمی تواند جبران کننده کمبود منابع آب این استان باشد، اما بخشی از تبعات ناشی از 10 سال خشکسالی این استان را تعدیل می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.