سید احمدمرتضوی فرد روز یکشنبه در آستانه روز جهانی داوطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای جوانان این جمعیت آموزش های مختلف امدادی از جمله امداد و نجات حوادث، سیل، زلزله، حوادث ترافیکی، امداد کوهستان را فرا می گیرند و مواقع ضروری به امداد رسانی می پردازند.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری با 32 گسل فعال زلزله و 3 هزار و 200 کیلومتر رودخانه و کوهستان جز 14 استان پرمخاطره کشور است، اظهار داشت: ارائه آموزش های همگانی حوادث و بلایا طبیعی، خسارت ناشی از این حوادث را کاهش می دهد.
مرتضوی فرد اظهار داشت: به منظور افزایش تاب آوری و کاهش خسارت ناشی از حوادث آموزش های این جمعیت در قالب درون و برون سازمانی به امدادگران جمعیت و عامه مردم ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: اولویت اساسی این جمعیت آموزش کارکنان و اعضا و همچنین اعضای کانون های بشردوستانه است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: 330 کانون در حوزه های دانشجویی، طلاب، دانشجویی و دانش آموزی، عشایری و روستای فعال است که اعضای این کانونها نیز آموزش ها را می بییند.
وی از ثبت 3 هزار نفر در سامانه هلال استان خبر داد و گفت: در استان 10 پایگاه ثابت امدادی و جاده ای با حضور 5 امدادگر و نجاتگر و 8 پایگاه موقت در شعب و متناسب با شرایط زمانی از جمله ایام عید، تابستان و زمستان پایگاههای سیار و موقت ایجاد می شود.
به گفته وی، از سال گذشته تاکنون 10 تفاهمنامه آموزشی با در حوزه های مختلف اداری، کارخانجات و گروه های خانوادگی
منعقد شده است.
وی گفت:طرح خادم از سال 95 با 3 هزار خانوار آغاز و سال گذشته نیز 9هزار خانوار آموزش کمکهای اولیه را فرا گرفتند.
به گزارش ایرنا، 14 آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.