به گزارش ایرنا، حمید عزیزی شنبه شب در مجمع انتخاب رئیس هیات گلف چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود : هم اکنون 3 هزار نفر در ایران در رشته ورزشی گلف ساماندهی شده اند و در این رشته ورزشی فعالیت می کنند.
به گفته وی، ورزش گلف بدون محدودیت سنی و جسمی و یک ورزش برای تمامی گروه های سنی در بین مردان و زنان است.
وی تصریح کرد: ورزش گلف نه جای فوتبال را می خواهد بگیرد و نه جای کشتی را و این دو ورزش نیز نمی تواند جای گلف در سطح بین المللی باشند.
رئیس فدارسیون گلف با بیان اینکه این رشته یک رشته دیپلماتیک نیز است، افزود: بیشتر روسای جمهوری و مقامات کشورهای جهان به رشته ورزشی گلف علاقه مند هستند و این رشته را بازی می کنند.
عزیزی اظهار داشت: در ایران رشته گلف هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است و برای جبران آن باید در تمامی استانها این رشته توسعه یابد.
به گفته وی، این رشته در ایران در 4 رده سنی در بین مردان و زنان برگزار و در جهان این رشته در سن زیر 18 سال و 18 تا 55 سال و بالای 55 سال برگزار می شود.
عزیزی گفت: در راستای حمایت از توسعه این رشته ورزشی 750 میلیون ریال به چهارمحال و بختیاری از محل کمک معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان اختصاص می یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: گلف یک رشته جذاب و دیپلماتیک است که راه توسعه را در ایران پیش گرفته است.
حمید کریمی افزود: یکی از 3 رشته ای که در جهان از نشانه های توسعه یافتگی ورزش است رشته گلف است که معیار توسعه یافتگی در برخی از کشورها شده است.
وی تصریح کرد: زیر ساخت های گلف هنوز در کشور به صورت کامل فراهم نشده است و با تغییر اقلیم و خشکسالی اختصاص زمین به گلف در کشور با کاهش همراه است.
به گفته وی، هیات گلف چهارمحال و بختیاری به دنبال جذب حامیان مالی باشد و این اداره کل از برگزاری مسابقات ملی و اردوهای سراسری گلف در این استان حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست احمد بیابانی به مدت 4 سال به عنوان رئیس هیات گلف چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.